Viitorul taxei auto din Romania s-a discutat miercuri, la Bruxelles, cu conducerea Directiei Generale Taxe si Impozitare din cadrul Comisiei Europene. Dezbaterea pe noua varianta a taxei de prima inmatriculare propusa de executivul roman in sedinta de guvern din 9 ianuarie este decisiva pentru luarea unei decizii finale.
Guvernul de la Bucuresti a decis, la 9 ianuarie, modificarea taxei de inmatriculare auto din cauza careia Comisia Europeana a deschis, la inceputul anului trecut, procedura de infringement impotriva Romaniei, considerand-o neconforma cu prevederile Tratatului UE. In noiembrie, executivul comunitar a declansat a doua etapa a procedurii de infringement.
Dupa sedinta de guvern de saptamana trecuta, purtatorul de cuvant al executivului roman dadea asigurari ca noua varianta ”ia in considerare toate observatiile si comentariile facute de Comisia Europeana” si estima ca ”varianta finala va fi definitivata la sfarsitul lunii ianuarie, atunci cand va fi concretizata intr-un proiect de act normativ”.
Recent, premierul Tariceanu a declarat ca Guvernul va extinde nivelul aferent varstei unui autovehicul pana la 20 de ani, astfel incat vor putea fi stabilite cote de reducere a taxei de prima inmatriculare de pana la 90 la suta, urmand a fi platit doar 10 la suta din cuantumul initial al taxei. Premierul a subliniat ca valoarea taxei auto se va reduce pe masura cresterii varstei autovehiculului.
Se va institui, de asemenea, posibilitatea contestarii de catre contribuabil a cuantumului sumelor de plata si va exista posibilitatea restituirii valorii reziduale a masinii in cazul in care aceasta se vinde in alt stat.
Noua propunere a executivului este contestata de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule din Romania. Dan Vardie, membru al asociatiei, a declarat la BBC, ca varianta actuala incurajeaza proprietarii masinilor vechi si poluante, ceea ce ar fi daunator pentru mediu.
Sursa: Rompres