Valoarea educatiei este data in primul rand de profesori, o scoala va fi atat de buna cat de bune sunt cadrele didactice, de aceea vom cauta sa crestem valoarea absoluta a bugetului si sa gasim formula pentru ca dascalii sa se simta respectati, a declarat joi ministrul Educatiei, Remus Pricopie. Ministrul Educatiei, Remus Pricopie, a participat la dezbaterea cu tema „Este timpul meu – campanie de orientare si consiliere in cariera”, organizata in „Saptamana altfel” de catre Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti, impreuna cu Universitatea Romano-Americana. La dezbatere au fost prezenti elevi si profesori din mai multe licee bucurestene, rectorul Universitatii Romano-Americane, Ovidiu Folcut, si decanul Facultatii de Drept, Mihaela Pruna Jitea.
Remus Pricopie a fost intrebat de profesori cat de important este dascalul pentru un ministru. „Eu la revolutie aveam 19 ani, dar avem profesorii din anii ’80 care pot vorbi mai bine despre atuurile si nenorocirile din educatie din anii ’80. Cred ca trebuie sa pastram ceea ce a fost bun in anii ’80 si sa investim in zona de modernitate, de diferentiere, de cadre didactice. Valoarea educatiei nu este data, in primul rand, de elevi si de studenti, ci de profesori”, a raspuns Pricopie
Ministrul a explicat ca daca intr-o scoala intra elevi slabi, dar sunt profesori buni, copiii mai au o sansa. „O scoala va fi atat de buna cat de buni sunt profesorii. Daca iti intra elevi buni pe mana unor profesori slabi, scoala va fi slaba. Daca iti intra elevi slabi pe mana unor profesori buni, acei elevi au sansa sa creasca”, a mai spus Pricopie.
Ministrul Educatiei a recunoscut ca bugetul actual este mai mic decat in anii cand era secretar de stat, dar a spus ca si-a asumat acest lucru si va cauta formula pentru ca dascalii sa se simta respectati. „Sunt de acord ca salariile sunt mici si chiar daca, deocamdata, nu se vede, pentru ca solicita multi bani, vom cauta solutii. Am fost secretar de stat in Ministerul Educatiei in perioada 2007-2008 si aveam un buget de 5,2 la suta din PIB. Acum am venit ministru cu un buget de 3,21 la suta din PIB. Cand am spus da, vin ministru, am stiut pe ce buget vin si stiu care sunt problemele. Prima problema este sa incercam sa crestem acest procent, dar si valoarea absoluta, dar sa gasim formula prin care profesorul nu doar sa fie respectat, ci sa se simta respectat. Asta inseamna multe, inclusiv formare, salariu si multe alte lucruri”, le-a mai spus Pricopie celor prezenti la dezbatere.
Sursa: Mediafax