Romanii au inregistrat la OSIM, in primele opt luni ale anului, marci precum „Targul de purici”, „Sharuieste fericit”, „Poarta Raiului”, ”Bugetarii veseli” sau „Romancele sunt frumoase”, potrivit unei analize realizate de KeysFin.
Conform KeysFin, in primele opt luni ale acestui an au fost inregistrate la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM) mai multe marci inedite, precum “Bugetarii Veseli” sau “Poarta Raiului”, „Sharuieste fericit”, „Targul de purici” sau “Al 9-lea cer”.
In plus, potrivit sursei citate, in “Buletinul oficial de proprietate industriala, sectiunea Marci si Indicatii geografice”, publicat de OSIM, oamenii de afaceri au inregistrat si titluri pe care le-au denumit “Descantecul saptamanii”, “Focul sacru”, “Fuga de Strigoi”, “Mi-e pofta sa fac bine”, “Noua Ordine Vibrationala” – o marca din domeniul educatiei/cercetarii, inregistrata in luna martie
In ceea ce priveste domeniul culinar, romanii au mers sa inregistreze la OSIM “Mama mea gateste mai bine” si “Zdravan moldovenesc, crescut de pamant, pui moldovean, crescut agale in 61 de zile si oleaca”, marca inregistrata de o firma din Vaslui, “Ospatul zeilor”, “Eden Juice” si “Scoala legumelor”.
La capitolul bauturi, la OSIM au fost inregistrate marci ca “Spritificator”, “Placeri racoritoare” ori “Dracoola”.
Au fost inregistrate si ”marci pentru nunti, botezuri si cumetrii” denumite “Muzica la nunta”, inregistrata in Maramures, “Prinde-te-n dansul vietii” si “O marit pe mama soacra”.
Legat de domeniul sanitar, anul acesta au fost inregistrate titluri precum “Prof. dr. Marioara Godeanu extract purificat de rasina Mumie cu castan Damar General Trading”, “Doctor in frumusete”, “Abil cu durerea”, “Serviciu cu suflet”sau “O viata fericita”.
“Imaginatia romanilor in materie de denumiri de marci nu are, practic, limite, indiferent de domeniu. Faptul ca se inregistreaza astfel de denumiri inseamna ca exista un public care rezoneaza la astfel de mesaje si ca sunt domenii in care aceste marci fac diferenta prin caracterul lor (…) Este important ca oamenii de afaceri sa detina nu doar o marca care sa respecte cerintele legale, ci sa construiasca o marca puternica, care sa nu fie expusa usor conflictelor cu alte marci anterioare sau ulterioare. Pentru aceasta, este necesara o atentie sporita inca de la stadiul de concepere a marcii, cand trebuie analizat daca semnul depus la inregistrare este distinctiv si daca nu cumva este susceptibil a fi respins in baza motivelor absolute de refuz”, afirma analistii de la KeysFin.
Sursa: Mediafax