Potrivit legii privind aprobarea Planului de Amenajare a Teritoriului National, drumul expres este al doilea in ierarhia drumurilor nationale, dupa autostrada. O anexa a aceleiasi legi defineste drumul expres ca fiind un „drum national accesibil numai prin noduri sau intersectii reglementate, rezervat exclusiv circulatiei autovehiculelor, care se desfasoara in afara localitatilor si pe care oprirea si stationarea pe partea carosabila sunt interzise”.
Proiectul drumului expres, care va lega Baia Mare de Autostrada M 3 din Ungaria, a aparut in 2002. Acesta a fost cuprins in protocolul de colaborare dintre orasele Baia Mare si Nyiregyhaza, din Ungaria, incheiat in 2003. Construirea drumului expres Baia Mare-Vaja a fost discutata si in sedinta comuna a Guvernelor Ungariei si Romaniei din 2006 si a fost trecuta pe lista de prioritati a celor doua executive.
Drumul expres Vaja – Satu Mare – Baia Mare este doar un tronson al coridorului Budapesta – Odessa, proiect care are ca principal obiectiv racordarea Europei de Est la tronsoanele importante rutiere si feroviare din Europa de Vest. Potrivit autoritatilor maramuresene, urmeaza sa ase faca exproprierile in Seini, Ardusat, Ariesu de Camp, Bozanta Mare, Tautii Magheraus, Sasar, Baia Mare, Recea, Satu Nou de Sus, Grosi, Baia-Sprie, Dumbravita, iar numarul persoanelor despagubite va trece de 3.000.
Titlu din ziar:
Prin construirea drumului expres de la Vaja
Baia Mare, pe coridorul Budapesta – Odessa
Revista presei din Baia Mare – 20 octombrie 2008. Glasul Maramuresului
Sursa: Amalia Babici Man
În Regatul Maramureșului există o triplă alianță! Este clar! Totul este negociat și împărțit! S-au aruncat zarurile și noua ordine...
Citeste mai mult