Jandarmeria a fost prinsa si ea in programul de modernizare a sistemului pentru apelurile de urgenta, introdus deja la politie, ambulanta si serviciul de pompieri. De miercuri, cinci centraliste preiau apelurile directionate spre jandarmi de la serviciul 112.
Personalul chiar a fost testat de catre conducerea unitatii, care a simulat preluarea unui apel pentru a verifica eficienta sistemului, al centralistelor si al militarilor angajati. De pe un telefon mobil s-a sunat la112 si s-a reclamat un scandal in Baia Mare, cerandu-se ajutorul unui echipaj. Comandantii unitatii au fost multumiti de rezultate si au precizat ca durata la interventii se va reduce sub doua minute.
Purtatorul de cuvant al inspectoratului, locotenent Mihai Haiduc, a declarat ca un avantaj va fi si acela ca nu vor mai fi atat de multe apeluri false. El a spus ca frecventa acestora a fost foarte mare pana acum, pentru ca multi sunau pe numarul scurt 956 fie pentru ca se plictiseau, fie ca sa isi bata joc de oamenii legii ori de prietenii lor.
”Zilnic s-au primit asemenea apeluri, insa numarul lor nu il stim cu exactitate. Prin conectarea la 112 cu siguranta ca vor fi mai putine telefoane in bataie de joc pentru ca numarul de telefon poate fi identificat rapid. De altfel, o dovada e promptitudinea cu care sunt gasiti cei care anunta amplasarea de bombe. La 956 sunau unii care nu aveau cu cine sa vorbeasca si tineau linia ocupata, altii ne spuneau sa mergem ca l-au prins pe dracul. Acest lucru nu se va mai intampla.”
Personalul care lucreaza in cadrul dispeceratului a fost instruit in cadrul Serviciului de Telecomunicatii Speciale Maramures. Cele cinci centraliste nu cred ca vor avea o munca dificila, chiar daca trebuie sa asigure permanenta.
Mihai Haiduc a mai precizat ca darea in folosinta a noului dispecerat presupune desfiintarea numarului scurt 956 alocat jandarmeriei.
Sursa: Meda Muntean