O joaca de copii. Asa par sa priveasca multi dintre maramuresenii care suna la numarul unic de urgenta 112 acest serviciu. Aproape 75% din apelurile primite din judet in trimestrul al doilea al anului 2011 s-au dovedit a fi false. Responsabilii Serviciului de Telecomunicatii Speciale au aratat ca, in multe cazuri, oamenii utilizeaza numarul fara a avea o urgenta, le adreseaza injurii operatoarelor, rad, pun muzica sau nu vorbesc. Altii solicita informatii despre numere de telefon, cer legatura cu diverse institutii sau persoane publice ori au nevoie de sfaturi medicale.
Statistica pe trimestrul II din anul 2011 realizata de Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS) pentru judetul Maramures arata ca la numarul unic de urgenta 112 au fost primite si tratate 83.329 apeluri. Dintre acestea 25,83 % au fost reale si 74,17 % false.
Cele mai multe dintre solicitarile maramuresenilor au fost transferate catre Pompieri si SMURD – 49,73%, urmate de Ambulanta – 32,29%, Politie – 17,52%, si Jandarmerie – 0,45%.
Responsabilii STS au aratat ca majoritatea apelurilor false si abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice si sunt in mare parte realizate de pe cartele pre pay.
„Multe persoane suna fara a avea o urgenta, le adreseaza injurii operatoarelor, rad, pun muzica sau nu vorbesc. Se solicita informatii despre numere de telefon, se cere legatura cu diverse institutii sau persoane publice ori se solicita sfaturi medicale”, a precizat purtatorul de cuvant al Serviciului de Telecomunicatii Speciale, colonel Adrian Fulea.
Acesta a mai subliniat ca un apel fals poate duce la pierderea unei vieti si ca numarul unic pentru apeluri de urgenta trebuie folosit doar atunci cand este necesara interventia agentiilor specializate de interventie, pentru asigurarea asistentei imediate in situatii in care este periclitata viata, integritatea ori sanatatea cetateanului, ordinea publica, proprietatea publica sau privata ori mediul.
Sursa: I.O.