Soferii nepriceputi provin din instructori nepriceputi. Cel putin aceasta este concluzia la care au ajuns mai marii Sindicatului National al Instructorilor Auto. Acestia sustin ca cel putin jumatate din instructorii scolilor de soferi din Romania sunt neprofesionisti si ca interesul lor consta doar in obtinerea unui castig propriu cat mai mare. Pentru scolile de soferi din Romania urmau sa intre in vigoare prevederi speciale care sa inaspreasca autorizarea, dar toate proiectele au fost lasate prin sertare, in timp ce pe sosele au ajuns ”produsele” unui sistem viciat, care sunt mai ceva decat pilotii kamikaze din timpul celui de-al doilea razboi mondial.
Cornel Lipa, presedintele Sindicatului Instructorilor Auto, a declarat ca „in momentul de fata, jumatate din cei care isi desfasoara activitatea in Romania sunt cu adevarat profesionisti. Restul, nu au niciun fel de experienta si au obtinut atestatul de instructor auto doar pentru a-si rotunji veniturile”.
De altfel, in Romania, o persoana ce doreste sa devina instructor auto nu trebuie decat sa aiba permis si o luna de pregatire. Apoi, pregatirea viitorilor soferi se face asa cum se face, astfel incat nu e de mirare soferii incepatori isi pun in pericol viata, precum si a celorlalti participanti la trafic cand ies cu masina in strada. Cele 20 de ore de teorie si cele 30 de ore de practica sunt insuficiente pentru siguranta la volan. Mai mult, in acest moment nu exista o lege care sa permita instructorilor auto sa nu le dea voie candidatilor sa se inscrie la concursul pentru permis daca sunt de parere ca elevii lor nu sunt suficient de bine pregatiti.
Agentul sef adjunct Cristian Anton Canta din cadrul Serviciului Politiei Rutiere (SPR) Maramures a aratat ca, de la inceputul anului si pana in prezent, la nivelul judetului au fost opt accidente rutiere grave in care au fost implicati soferi care nu aveau niciun an de cand si-au obtinut permisul auto.
„Dintr-un total de opt accidente rutiere soldate cu vatamararea corporala grava a 11 persoane, in cinci cazuri vinovatia a apartinut conducatorilor auto care si-au dobandit permisul de o perioada mica de timp. In celelalte trei cazuri, vinovatia este a celorlalti participanti la trafic”, a declarat agentul sef adjunct Canta.
In cele cinci cazuri in care soferii incepatorii au fost gasiti vinovati, s-au inregistrat sapte oameni grav raniti. Cauzele principale ale producerii acestor accidente au fost viteza excesiva (1), neacordare de prioritate (2), nepastrarea distantei in mers fata de vehiculul din fata (1) si oboseala sau neatentia (1).
Sursa: Vasile Dale
În Regatul Maramureșului există o triplă alianță! Este clar! Totul este negociat și împărțit! S-au aruncat zarurile și noua ordine...
Citeste mai mult