Este de notorietate faptul că presa a primit bani din partea Guvernelor Iohannis (Orban plus Cîțu) pentru a „informa cetățenii cu privire la coronavirus si vaccinare”.
Bilanțul sumelor cheltuite atinge cca 30 de milioane de euro într-un an, bate astfel orice buget de publicitate al vreunei corporații multinaționale și arată cam așa:
Total plăți 2020: 87,747,134 RON, adică 17,729,478 EUR.
Total plăți 2021: 53,433,997 RON, adică 10,796,442 EUR.
Total: 141,181,131 RON, adică 28,525,921 EUR.
Aceste plăți au fost efectuate din bugetul statului, adică din banii contribuabililor. Vă prezint azi sumele primite de câteva trusturi și publicații, conform calculelor efectuate pe baza raportului SGG privind plățile efectuate în baza OUG 63/2020:
Pro TV SRL 19 milioane de lei.
Antena Group 12 milioane de lei,
Antena 3 SA 5,4 milioane lei.
Dogan Media International SA (KanalD) 12 milioane de lei.
A.G. Radio Holding SRL (KissFM, RockFM, MagicFM) 5,9 milioane de lei.
Ridzone Computers SRL (România TV) 6,3 milioane de lei.
Adevarul HOLDING SRL 2 milioane de lei.
B1 TV CHANNEL SRL 1,5 milioane de lei.
DBV Media House SRL (Realitatea PLUS) 1,3 milioane de lei.
RCS&RDS 1,2 milioane de lei.
Editura Evenimentul și Capital SRL (evz.ro) 1 milion de lei.
Press Media Electronic (dcnews.ro) 971 mii lei.
European Business Environment SRL (stiripesurse.ro) 641 de mii de lei.
Dacă vă imaginați că ați putut sau veți putea afla adevărul despre ce s-a întâmplat și se întâmplă în țară legat de pandemie, lăsați-o baltă, nu aveți nicio șansă. Totul a fost cumpărat la bucată.
Cei care au rămas în afara listei și au încercat să strecoare informații reale, au fost repede puși la colț, înfierați public și contestați vehement de mașinăria plătită să îngroape totul la comandă…
În concluzie, ceea ce trebuia să fie un sprijin pentru supraviețuirea în timpul pandemiei al acestui sector vital din democrație, a patra putere în stat, presa, a ajuns să fie un mijloc prin care Guvernul României s-a pus la adăpost de criticile presei, a îngrădit libertatea de gândire și de exprimare, ignorând întrebările, opiniile, îngrijorările majorității cetățenilor.
Rezultatul? Audiențele scad văzând cu ochii pe zi ce trece, fapt confirmat chiar de către trusturi, iar oamenii sunt din ce în ce mai neîncrezători în informațiile din mass-media, pentru că acum știu sursa acestor “informații”, adică Guvernul statului eșuat.
Această neîncredere a generat și eșecul campaniei de vaccinare și nu faptul că românii ar fi mai proști ca alții, așa cum ne-a etichetat ultimul mituitor-șef, autodenumit Superman (ce penibil!).