Controversata licitatie pentru modernizarea Aeroportului International Baia Mare a fost reluata in cursul zilei de azi, 23 septembrie, dupa ce presedintele Consiliului Judetean Maramures, Mircea Man, a luat decizia anularii ei in urma cu aproximativ o luna – dupa ce anuntul public de oferta a fost online pe sistemul electronic de licitatii inca din vara.
Purtatorul de cuvant al sefului CJ Maramures, Mirela Bodea, a informat, printr-un comunicat de presa, ca ”azi s-a demarat procedura de achizitie publica de servicii de proiectare pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru obiectivul «Extindere si modernizare Aeroport Baia Mare», pentru a corespunde traficului international de pasageri si marfuri”, ceea ce insemana ca licitatia a fost impartita pe ”bucati”.
Fostul presedinte al CJ Maramures, Marinel Kovacs, a precizat insa ca decizia va amana si mai mult lucrarile de modernizare. El a aratat ca investitia, a carei valoare este de aproximativ 7 milioane de euro, ar fi trebuit licitata la pachet, asa cum a fost facut anuntul initial – sub mandatul sau.
Purtatorul de cuvant al presedintelui CJ Maramures a mai aratat ca in perioada urmatoare ”Consiliul Judetean Maramures are intentia de a achizitiona servicii pentru intocmirea studiului de fezabilitate pentru extinderea si modernizarea Aeroportului Baia Mare pentru a corespunde traficului international de calatori si de marfuri, in trei etape”.
Prima avuta in vedere este extinderea si modernizarea aerogarii pentru traficul international de calatori, a doua – extinderea si modernizarea aerogarii pentru transportul international de marfuri, iar in ultima etapa se doreste reabilitarea pistei pentru transportul international de calatori si marfuri.
”Solutiile ce se vor propune trebuie sa asigure mentinerea traficului aerian, in perioada de derulare a lucrarilor de modernizare si extindere a aeroportului, pentru aeronave de tipul ATR 42-300, CRJ200”, s-a aratat in comunicatul de presa. Aceeasi sursa a mentionat ca ”studiul de fezabilitate va analiza, va proiecta si va dimensiona instalatiile aeroportuare astfel incat acestea sa asigure functionarea corespunzatoare a aeroportului pe durata executiei proiectului”.
Planul de modernizare pentru Aeroportul Baia Mare
Reprezentantii CJ Maramures au aratat ca toate procesele de operare si functionare trebuie concepute astfel incat sa poata fi realizata separarea fluxurilor de trafic si controlul pasagerilor, bagajelor si marfurilor. De asemenea, dimensionarea aerogarii se va realiza pentru o capacitate de 150 de pasageri pe ora, conform rezultatelor studiului de trafic.
Terminalul va fi deservit de o zona de acces corespunzatoare, scop in care se va dezvolta un concept edilitar integrat. Se vor proiecta si realiza spatiile necesare pentru un sistem de transport si control a bagajelor de cala si a pasagerilor, pentru cresterea confortului de imbarcare si a obtinerii bagajelor de cala la sosire intr-un timp cat mai scurt.
Suprafetele destinate parcarii autoturismelor pentru pasageri si angajati, a taxiurilor si autobuzelor vor fi reamenajate la limita de nord a amplasamentului aeroportului, in perimetrul de acces rutier la noul terminal.
Se va proiecta un terminal de marfuri cu capacitatea de 100 t cargo/aeronava care sa corespunda standardelor si cerintelor nationale si internationale integrat in ansamblul arhitectonic al complexului aeroportuar cu toate dotarile necesare.
Se va proiecta consolidarea pistei actuale, in lungime de 1.800m si largirea ei la 45m+2×7,5m cu cresterea portantei la 27 t/roata simpla izolata si extinderea acesteia cu 700m, astfel incat la terminarea lucrarilor pista de decolare-aterizare sa aiba o lungime de 2.500m si echiparea directiei de zbor 276 cu un sistem instrumental de precizie (ILS), corelat cu o instalatie de balizaj luminos de mare intensitate, care sa permita operarea in conditii de siguranta la o transparenta atmosferica redusa.
Citeste si:
2 septembrie 2008
Sursa: Meda Muntean