Părerea exprimată sincer de oameni simpli are forța de la scoate la iveală un adevăr pe care campaniile de promovare încearcă să îl ascundă sau să îl facă să pară nesemnificativ. Este și cazul politicii de prețuri pe care un mare retailer o practică în România și care, deși pare de-a dreptul senzațională din reclamă, în realitate, aceste prețuri promoționale sunt cu 50% mai mari decât cele cu care același produs, de la același producător, este comercializat în alte țări. Pentru polonezul Michael Pycela, un client fildel al lanțului Lidl reprezentat și la el acasă, a fost un veritabil șoc să vadă ce prețuri practică retailerul, la aceleași produse, dar în România. Pycela a fost atât de intrigat încât s-a dus direct la calculator și, pe pagina de Facebook a Lidl România, și-a spus tot păsul: ”Bună, Lidl!
Ai FOST magazinul meu preferat din Polonia. Prețurile sunt bune, calitatea o bate pe cea de la Biedronka (polonezii vor înțelege), dar îmi displace profund ce faci în România. Ieri, un prieten din Polonia mi-a spus că organizezi Săptămâna Franceză (perioadă în mare prețurile la produse din Franța sunt promoționale – n.r.) cu produse și prețuri bune. M-am decis să verific și eu. Știu că prețurile din România sunt în general MAI MARI decât cele din Polonia la multe și multe produse (în special la cele de bază precum lapte, pâine și carne), dar NICI CHIAR AȘA! Ai două EXEMPLE de produse cu diferențe de preț de 50% între România și Polonia! Poți să îmi explici, te rog, cum este posibil ca oamenii să plătească MAI MULT, când ei câștigă MAI PUȚIN? PS: Un leu echivalează cu 1 zlot (Bine, este 0,9571 zloți)”.