Comisia Europeana a prezentat un studiu privind predarea limbilor straine in scolile europene, realizat de reteaua Eurydice. Studiul ofera o imagine de ansamblu a predarii limbilor, de la invatamantul primar la cel secundar general, in cele 31 de tari participante la programul comunitar de invatare de-a lungul vietii. Potrivit acestuia, 90% dintre elevii europeni invata engleza.
Datele studiului se refera la anul scolar 2006-2007 si acopera atat invatamantul de stat, cat si scolile particulare subventionate. Rezultatele au relevat ca un numar tot mai mare de elevi din statele UE incep sa invete o limba straina mai devreme, insa timpul de predare este limitat.
In prezent, aproape in toate tarile europene invatarea obligatorie a unei limbi straine incepe in ciclul primar. In majoritatea cazurilor, invatarea unei limbi straine incepe intre 8 si 10 ani, iar uneori chiar mai devreme: in toate comunitatile autonome din Spania si in comunitatea germanofona din Belgia, copiii invata o limba straina incepand de la varsta de trei ani.
Cu toate acestea, timpul dedicat predarii limbilor straine in scoala primara ramane limitat (in general, mai putin de 10% din timpul total de predare) si variaza considerabil de la o tara la alta.
Acelasi studiu a relevat ca in 13 tari europene, engleza este prima limba straina obligatorie. Chiar si atunci cand exista limbi alternative, elevii si parintii lor tind sa prefere engleza, care este in prezent limba cel mai frecvent predata in invatamantul primar. 90% dintre elevii europeni invata engleza in cursul educatiei lor obligatorii. Atunci cand exista o a doua limba straina, sunt preferate franceza si germana.
Sursa: Ioana Osan
În Regatul Maramureșului există o triplă alianță! Este clar! Totul este negociat și împărțit! S-au aruncat zarurile și noua ordine...
Citeste mai mult