Directorul general al Directiei Generale Anticoruptie (DGA), chestorul de politie Janica Arion-Tiganasu, a declarat ca va fi introdus un sistem call center pentru semnalarea faptelor de coruptie din tara.
„Noi vrem sa creasca vizibilitatea structurii pentru ca cetateanul sa capete incredere si sa vina deschis sa denunte orice act, fapt de coruptie, pentru ca cei vinovati sa fie trasi la raspundere. Pe aceasta cale dezvoltam un sistem call center cu telefonie gratuita din orice sistem de telefonie la orice ora. Acum este tel verde, va fi call center. Vom primi apeluri despre fapte de coruptie din orice sistem si in masura in care ele nu sunt de competenta noastra le vom directiona online unitatii competente”, a declarat Tiganasu.
Seful DGA a precizat ca, dupa anuntarea unui caz de coruptie, trebuie stabilite procedurile pentru organizarea flagrantului, iar printr-un asemenea sistem se capaciteaza structura DGA cu procurorul si se pot lua masuri.
Acesta a mai precizat ca s-a initiat un proiect care acorda DGA posibilitatea de a interveni si in cazurile care privesc administratia publica locala.
Sursa: Agerpres