Scandalul pentru care actuali si fosti angajati ai ANT se acuza reciproc de cheltuirea nejustificata a banilor publici a izbucnit din cauza a cinci clipuri video comandate de agentie pentru a-i atrage pe turistii straini in Romania. Rezultatul muncii publicitarilor care au castigat licitatia a fost un fiasco, astfel incat foarte rapid spiritele s-au inflamat, mai ales ca s-au platit 1,3 milioane de euro.
Livia Sima a decis sa vina cu lamuriri, astfel incat duminica a organizat o conferinta de presa in Bucuresti, mai ales ca acuzele nu au contentit in ultimele zile. Declaratiile nu sunt diferite fata de cele facute pentru eMaramures.ro de fostul sef al ANT la inceputul saptamanii.
Ea a declarat ca firma Smart Advertising a fost aleasa sa se ocupe de campanie publicitara chiar daca a cerut cel mai mare pret, decizia apartinand unei comisii de licitatie din care au facut parte patru reprezentanti ai Departamentului de Promovare din ANT si un consilier al fostului ministru al transportturilor, comertului si turismului, Radu Berceanu. Afacerea s-a incheiat la sfarsitul anului trecut, cand Livia Sima a avut atributii de presedinte al ANT, ca urmare a demisiei sefului institutiei.
Oficialul ANT a aratat ca receptia si plata clipurilor incriminate pentru proasta calitate s-a facut in momentul in care ea nu mai era in functie. ”Nota de plata a fost semnata de catre Cristina Motorga, care a cerut Smart, o zi mai tarziu (n.r. – 28 decembrie), refacerea spoturilor, pe motiv ca nu sunt de calitate. Cei de la Smart au cerut inca 40% din valoarea contractului pentru a reface spoturile.” Livia Sima a mai spus ca directorul ANT nu ar fi trebuit sa dea banii daca stia ca spoturile nu sunt bune.
Reprezentantii ministerului IMM-urilor, in subordinea caruia se afla acum turimsul, au cerut un control al Curtii de Conturi pentru verificarea activitatii ANT pe parcursul anului trecut, dar Livia Sima nu crede ca rezultatul o va acuza in vreun fel.
Sursa: Meda Muntean