La mai puăin de 12 ore de la apariţia materialului „Inadmisibil! Câteva zeci de familii de băimăreni nu au gaz de mai bine de 72 de ore”, problema celor 60 de familii a fost remediată.
Reprezentaţii firmei care se ocupă cu administrarea reţelei a transmis şi un punct de vedere oficial pe care îl redăm integral:
Urmare a articolului „Inadmisibil! Câteva zeci de familii de băimăreni nu au gaz de mai bine de 72 de ore”, publicat pe site-ul emaramures.ro în data de 23 octombrie a.c., ora 19.54, compania Delgaz Grid doreşte să facă următoarele precizări:
Dispeceratul Delgaz Grid a fost informat în dimineaţa zilei de 21 octombrie a.c., în legătură cu posibile scăpări de gaz pe str. Victor Babeş, nr.43, din municipiul Baia Mare.
Echipa de intervenţie care s-a deplasat de urgenţă la faţa locului a constatat, în urma operaţiunilor specifice de verificare, scăpări de gaze la instalaţia de utilizare din scara blocului.
În consecinţă, echipa companiei noastre a luat măsurile specifice de siguranţă pentru astfel de situaţii, fiind întreruptă alimentarea gazelor naturale pe scara imobilului respectiv, această măsură fiind necesară pentru a preveni producerea unui eveniment cu urmări nedorite.
Precizăm că Delgaz Grid administrează, exploatează şi întreţine sistemul de distribuţie a gazelor naturale compus din conducte şi branşamente stradale, echipamente de măsurare şi reglare a presiunii gazelor naturale.
Instalaţiile de utilizare a gazelor naturale din interiorul imobilelor, aparţin proprietarilor clădirilor, care au obligaţia să le întreţină corespunzător pentru a fi îndeplinite condiţiile de siguranţă.
Astfel, responsabilitatea întreţinerii şi remedierii defecţiunilor la instalaţiilor interioare de utilizare a gazelor naturale, în conformitate cu normele în vigoare, revine proprietarilor. Proprietarii trebuie să contacteze o firmă autorizată de către Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei pentru remedierea instalaţiei interioare de gaz, astfel încât Delgaz Grid să poată relua alimentarea cu gaze naturale în condiţii de siguranţă pentru aceştia.
Echipa prezentă pe teren a informat consumatorii cu privire la aceste reglementări iar lista societăţilor autorizate de ANRE pentru astfel de lucrări a fost pusă la dispoziţia consumatorilor.
În cursul dimineţii de miercuri, 24 octombrie, după ce defecţiunea a fost remediată de către o firmă specializată, s-a reluat alimentarea cu gaze pentru consumatorii aflaţi la domiciliu.