Incepand din 1 iulie 2010, toate marfurile ecologice preambalate produse in statele membre ale Uniunii Europene (UE) si care respecta standardele vor avea aplicat noul logo ecologic. Acesta a fost creat de un student german si reprezinta o frunza, botezata „euro-frunza”.
Alegerea noului logo pentru produselor ecologice preambalateconfectionate in UE, care va fi aplicat pe acestea incepand din 1 iulie 2010, s-a facut in urma unui concurs de design organizat de catre Comisia Europeana. Castigatorul concursului a fost declarat un student din Germania, Dusan Milenkovic, iar logoul sau a fost botezat „euro-frunza”.
Comisia Europeana a mentionat ca noul simbol va fi facultativ pentru produsele de import si ca pe langa acesta pot fi aplicate pe produsul respectiv si logo-urile ecologice private, regionale sau nationale. “Euro-frunza”, care reprezinta stelele Uniunii Europene dispuse pe conturul unei frunze, simbolizeaza natura si Europa, a explicat Milenkovic, care va fi premiat pentru creatia sa cu suma de 6.000 euro.
Comisarul pentru agricultura si dezvoltare rurala, daneza Mariann Fischer Boel, a avut initiativa conceperii unui logo ecologic unitar pentru UE pentru ca producatorii agricoli sa aiba un singur semn de identificare si pentru „a creste vizibilitatea alimentelor ecologice”. Regulamentul european privind agricultura ecologica va fi modificat prin introducerea unei anexe care va cuprinde „euro-frunza”.
Sursa: C.V.