Kaufland România a introdus în magazinele sale, începând de astăzi, pungi biodegradabile la raioanele de legume-fructe, vitrina cu servire asistată, produsele care se vând vrac și raionul de pâine, pungi care vor costa 10 bani bucata.
Compania vrea să limiteze ”utilizarea excesivă a pungilor de unică folosință” pentru a proteja mediul înconjurător.
Compania vrea să încurajeze clienții să utilizeze cât mai puține pungi venind cu ele de acasă și astfel să limiteze cantitățile de deșeuri generate.
Kaufland recomandă clienților mai multe moduri în care pot cântări legumele și fructele: ”fără nicio pungă, punând produsele direct pe cântar, dacă cantitatea sau articolul le permite (de exemplu pentru banane sau un pepene galben); în punga reutilizabilă adusă de client de acasă; în noul săculeț reutilizabil pentru legume-fructe, pe care clienții îl pot cumpăra din magazine; dacă nu au la ei o alternativă reutilizabilă, clienții pot cumpăra o pungă biodegradabilă din magazin”. În motivarea deciziei sale, Kaufland a invocat rezultatele primului studiu privind comportamentul românilor față de utilizarea pungilor din plastic.
Potrivit acestuia, 54% dintre români ar prefera pungi biodegradabile la raionul de legume fructe, însă doar 20% dintre ei au un comportament anti-risipă: mai exact, 7% dintre români nu folosesc deloc pungă, iar 14% spun că vin cu punga reutilizabilă de acasă. ”4 din 10 români au declarat că introducerea pungilor biodegradabile contra cost i-ar determina să își schimbe comportamentul de a utiliza excesiv pungi de unică folosință la legume-fructe. Potrivit acestora, ei fie vor folosi mai puține pungi, fie vor opta pentru pungi reutilizabile, fie vor renunța cu totul la ele”, se arată în comunicatul Kaufland.