Direcția Generală de Pașapoarte din cadrul Ministerului Afacerilor Interne a implementat sistemul electronic de programare online pentru obținerea pașaportului la pagina www.epasapoarte.ro
Pagina web este operațională, iar maramureșenii își pot face programări online la Serviciul Public Comunitar Pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple Maramureș prin accesarea paginii naționale și completarea datelor în câmpurile stabilite ( ”Nume” , ”Prenume”, ”E-mail”, ”Tipul de document”, ”Locația”, ”Număr persoane”, ”Observații”). Pentru câmpul ”Tipul de document” se va selecta din listă tipul de pașaport pentru care se depune cererea. La câmpul ”Număr de persoane” se va selecta numărul de persoane din familie pentru care se face programarea, iar în câmpul ”Observații” se va menționa numele și prenumele fiecărei persoane pentru care se solicită programare. În câmpul ”Locația” se va selecta adresa locației în care se va depune cererea de programare. Finalizarea programării se realizează prin selectarea câmpului ”Rezerva” și trimiterea la adresa de e-mail indicată a unui mesaj cu datele programării.
Adresa de e-mail indicată trebuie să fie validă pentru realizarea programării online. Vă precizăm că există posibilitatea ca la finalizarea programării, mesajul cu datele programării să apară în folder-ul ”SPAM” al adresei de e-mail. De asemenea, programarea online se poate face și de pe pagina www.mm.prefectura.mai.gov.ro la secțiunea ”Servicii publice – pașapoarte” și accesarea câmpului ”Programare online”, a mai precizat prefectul de Maramureș.
Menționăm că funcționează, în același timp, și programarea online existentă la nivelul județului Maramureș pe pagina www.mm.prefectura.mai.gov.ro, unde la secțiunea ”Informații de interes public” se accesează câmpul ”Formulare tip” și link-ul http://www.prefecturamaramures.ro/programari
Pentru a se evita aglomerația la ghișeele serviciului a persoanelor care și-au efectuat deja o programare online în vederea obținerii documentului de călătorie și a nu perturba activitatea publică a serviciului în relația directă cu cetățenii au fost luate măsurile necesare pentru armonizarea, din punct de vedere a tehnologiei informației, respectiv prelucrarea în condiții optime a solicitărilor.