Livia Sima a spus ca pentru prima oara la un eveniment important a fost prezentat un produs turistic unitar pentru nordul tarii, oferta Maramuresului fiind cuplata cu cea din Tara Oasului.
Ceterasii, tinerele in costume populare, stergurile colorate, cununile din porumb si ceapa au facut ca standul amenajat de Asociatia de Promovare si Dezvoltare a Turismului “Maramures” sa fie cautat cu insistenta, dupa cum a spus Sima. Ea a precizat ca atat premierul Calin Popescu Tariceanu, cat si ministrul turismului Ovidiu Silaghi s-au oprit la stand si au imbucat cate ceva.
Mancarurile nu au lipsit pentru ca, la targul de turism, maramuresenii s-au dus cu peste 50 de kilograme de carnati, ”o sunca imensa si care iti lasa gura apa doar cand o vedeai”, colaci impletiti si ale preparate traditionale din zona Maramuresului si Oasului.
Livia Sima, care este si presedinte al Patronatului de Turism Rural, Ecologic si Cultural, a precizat ca turistii apreciaza bucataria din cele doua zone, interesandu-se de retete.
Costurile organizarii standului au fost mari, dupa cum a precizat Livia Sima, care s-ar fi asteptat la un ajutor simbolic din partea autoritatilor judetene. Consiliul Judetean Maramures a preferat sa amenajeze un alt stand, insa reprezentantii biroului de turism din cadrul institutiei nu au precizat cum au promovat Maramuresul la evenimentul din Bucuresti.
Reprezentantii administratiei judetene au pus un accent mai mare pe site-ul construit din fonduri USAID pentru popularizarea obiceiurilor si traditiilor din judet.
Urmatoarea actiune la care Maramuresul va fi promovat, tot de Asociatia de Promovare si Dezvoltare a Turismului “Maramures”, va fi in noiembrie la Budapesta, unde are loc un targ pentru ofertele de iarna, iar apoi la un altul, la Londra.
Sursa: Meda Muntean