FIFA a prezentat miercuri, în cadrul unui eveniment organizat la Los Angeles (California) marca oficială şi logoul Cupei Mondiale de fotbal din 2026, care se va disputa în Statele Unite, Mexic şi Canada, informează EFE.
„Pentru prima dată în istorie, sunt reprezentate o imagine a trofeului şi a anului turneului, formând un limbaj de design inovator, care ancorează emblema pentru 2026 şi mai departe”, a explicat FIFA într-un comunicat.
„Imaginea trofeului şi a anului vor permite personalizarea pentru a reflecta unicitatea fiecărei ţări gazdă, construind în acelaşi timp o structură de marcă identificabilă pentru anii următori”, a adăugat forul fotbalistic mondial.
Cu preşedintele Gianni Infantino în frunte, FIFA a organizat un eveniment special la emblematicul Observator Griffith din Los Angeles, la care au participat legende ale fotbalului precum fostul atacant brazilian Ronaldo.
FIFA a prezentat şi campania ”WE ARE 26” (SUNTEM 26) care urmăreşte ‘rolul integral jucat de comunităţi” la următoarea Cupă Mondială.
„SUNTEM 26 este un strigăt de luptă”, a spus Infantino cu această ocazie. „Acesta este un moment în care trei ţări şi un întreg continent spun împreună: ‘Suntem uniţi ca unul pentru a ura bun venit lumii şi a organiza cea mai mare, cea mai bună şi cea mai incluzivă Cupă Mondială din istorie”, a subliniat conducătorul FIFA.
În 2026 se va disputa prima Cupă Mondială cu 48 de echipe, în loc 32 ca până acum, şi va fi pentru prima dată când cel mai mare eveniment fotbalistic de pe planetă se va derula în trei ţări.
Statele Unite vor găzdui cea mai mare parte a turneului, cu 11 oraşe din totalul de 16 stabilite pentru Mondialul din 2026: Seattle, San Francisco, Los Angeles, Kansas City, Dallas, Atlanta, Houston, Boston, Philadelphia, Miami şi New York/New Jersey.
Mexico City, Guadalajara şi Monterrey vor fi locurile de desfăşurare în Mexic, în timp ce, din partea Canadei, Vancouver şi Toronto au fost oraşele alese.