Tehnicile de manipulare ale experților în marketing s-au dezvoltat de la un deceniu la altul, iar astăzi anumite idei din sfera marketingului au devenit reguli, pentru unii specialiști. De la implementarea ideii că un inel de diamant nu poate fi cumpărat de către oricine, chiar dacă aceste resurse au o pondere destul de mare pe suprafața globului, până la consumul excesiv de produse de care nu ai nevoie.
Ceea ce este interesant, e faptul că experții din marketing au implementat inițial ideea, că un om obișnuit trebuie să-și ofere întregul salariul de pe o lună, pentru a-și face iubita fericită, cumpărându-i un inel cu diamant (valoarea diamantului scade cu 50 %, din momentul în care inelul părăsește bijuteria). Această manipulare a funcționat așa de bine, încât De Beers (De Beers este cunoscut în întreaga lume pentru crearea celor mai bune inele de logodnă cu diamant, verighete și alte bijuterii elegante din diamant.) a mărit prețul la două salarii. Șocant este faptul că oamenii cumpărau în continuare inelele cu diamant, chiar dacă prețul s-a dublat. Oamenii au început să-și cheltuiască salariul pe aceste bijuterii, doar pentru că producătorii și furnizorii le sugeraseră asta, iar în timp s-a instaurat monopolul diamantelor, unele mine fiind achiziționate, doar pentru limitarea ofertei.
Trucuri și tehnici de marketing:
Punctele de loialitate îți oferă recompense gratuite, atunci când consumatorul atinge o anumită sumă de cumpărare în magazin. Aceste puncte de obicei determină consumatorul să cumpere un produs de care nu are nevoie.
Cardurile de magazin îți oferă reducere în funcție de preţul produsului achiziționat. Cercetătorii afirmă faptul că, oamenii cheltuie de două ori mai mult cu aceste carduri, deoarece le sunt furate datele persoanele și obiceiurile de consum.
Ideea că un produs este foarte rar, reprezintă una dintre altele idei de manipulare ale specialiștilor în marketing, care te forțează să iei o decizie pe moment.
Reducerile instant ale produselor atestă nevoia consumatorului de a cumpăra întotdeauna un produs care are eticheta ,,sale”, chiar dacă nu știe inițial că valoarea produsului nu a fost schimbată.
Prețurile înșelătoare înseamnă ridicarea prețurilor la un anumit nivel, doar pentru ca celelalte produse să pară ieftine.
Pierderea produselor este specifică magazinelor alimentare, iar aceasta înseamnă reducerea drastică a unui produs. Vânzătorul pierde bani în urma cumpărării produsului, iar consumatorul va ieși pe ușă și cu alte produse.
Mostrele servite clienților în interiorul supermarketurilor au o strategie de vânzare inedită. Cercetătorii atestă faptul că, atunci când testăm un produs alimentar, peste 40 % dintre clienții vor cumpăra într-un final un produs alimentar.
Amenajarea în magazine este realizată în urma unei strategii, prin plasarea produselor alimentare în colțuri opuse, iar consumatorul este nevoit să parcurgă magazinul, atenția lui fiind atrasă de alte produse.