Pentru a veni în sprijinul angajaților Consiliului Județean Maramureș, președintele Gabriel Zetea a emis o dispoziție privind măsurile luate pentru limitarea contactului interpersonal pentru angajații CJ Maramureș și ai instituților din subordine, măsuri care pot fi preluate și adoptate și de alte instituții publice sau private.
Începând cu data de 16 martie 2020, întreaga corespondenţă adresată Consiliului Județean Maramureș precum şi oricărei instituții din subordine se transmite strict prin mijloace electronice sau prin servicii poștale. Se interzice preluarea corespondenţei direct de la petiţionari, solicitanți sau reprezentanți ai unor persoane juridice, aceştia urmând a fi îndrumaţi spre utilizarea uneia dintre modalitățile de transmitere a corespondenţei prevăzute anterior.
Personalul din aparatul de specialitate al Consiliului Județean Maramureș şi al instituțiilor din subordine va evita participarea la orice gen de manifestări cultural-artistice, sociale, sportive, recreative şi alte asemenea. Se interzice personalului din aparatul de specialitate al Consiliului Județean Maramureș şi al instituțiilor din subordine să participe la orice fel de manifestare, în spații închise, la care participă mai mult de 50 de persoane.
Persoanele din aparatul de specialitate al Consiliului Județean Maramureş şi al instituțiilor din subordine, care au participat la manifestări de orice natură, fie în spatii inchise, cu mai puțin de 50 de persoane sau în spații deschise, cu mai puţin de 1000 de persoane, în prima zi de prezentare la locul de muncă vor prezenta o informare cu privire la manifestarea la care au participat si locația acesteia, precum si numărul de participanți. Intrarea în instituție va fi permisă de șeful ierarhic al persoanei, după analizarea situației create și a riscurilor pentru personalul instituției.
Personalul din aparatul de specialitate al Consiliului Județean Maramureş şi al instituțiilor din subordine va limita la strictul necesar deplasarea în alte încăperi decât cea în care își desfășoară activitatea.
Organizarea de ședințe, consultări si alte asemenea manifestări, se va limita la cele strict necesare și se va evita, totodată, participarea la acestea a unui număr mare de persoane, care nu ar permite asigurarea unei distanțe de cel puțin un metru între participanți, durata acestora urmând a se limita la strictul necesar.
În fiecare birou se va asigura desfășurarea programului de lucru și prezența personalului astfel încât să se poată păstra o distanță de doi metri între cei prezenți. În acest scop, vor fi luate măsuri pentru acordarea de concedii de odihnă și recuperarea orelor suplimentare prestate. Acordarea acestor drepturi se va face prin alternanță pentru personal, astfel încât să poată fi realizate în continuare activitățile curente ale instituțiilor. Se interzice staționarea personalului în spațiile comune mai mult decât timpul strict necesar.
La intrarea în instituție, atât la începerea programului cât și după orice ieșire din instituție, fiecare persoană își va dezinfecta mâinile cu substanțe dezinfectante, existente la fiecare intrare.