Primarul Emil Boc a semnat, joi, la Primăria Cluj-Napoca, contractul pentru realizarea studiilor de prefezabilitate și fezabilitate pentru metroul și trenul metropolitan de la Cluj-Napoca, în valoare de 35,9 milioane lei, transmite corespondentul Mediafax.
„Am semnat contractul pentru realizarea studiilor de prefezabilitate şi fezabilitate pentru metrou şi trenul metropolitan, valoarea acestuia fiind de 35,9 de milioane de lei (7,4 milioane de euro). După parcurgerea acesteia va urma etapa finală, şi anume licitaţia pentru proiectarea şi executarea metroului şi trenului metropolitan. Este cel mai important proiect de mobilitate din istoria Clujului, care urmăreşte dezvoltarea zonei metropolitane Cluj. Este un proiect despre viitorul Clujului. La starea de congestie a Clujului, metroul este soluţia”, a spus Boc.
Edilul Clujului a explicat că metroul are două etape de implementare, va porni din comuna Floreşti, va trece pe lângă viitorul Spital Regional de Urgenţă şi va străbate municipiul Cluj-Napoca.
În comuna Floreşti, probabil, va fi un metrou de suprafaţă, iar în etapa a II-a a proiectului de metrou va lega comuna Gilău de Floreşti.
Documentaţiile aferente trenului metropolitan trebuie predate în 14 luni, iar pentru metrou în 26 de luni, şi vor fi realizate de Asocierea SWS Engineering SPA (Italia) – Systra (Franţa) – Metrans Engineering SRL (România), câştigătoare a licitaţiei organizată de Primăria Cluj-Napoca.
„Finanţarea proiectului va fi asigurată din fonduri europene, locale, naţionale sau prin parteneriat public-privat. Transportul nepoluant, verde, este o parte componentă a priorităţilor UE. Proiectul va fi, în total, de peste un miliard de euro”, a precizat Emil Boc.
În 4 martie, Curtea de Apel Cluj a respins contestaţia formulată de o firmă participantă la licitaţia privind realizarea studiilor la proiectul de metrou şi tren metropolitan de la Cluj-Napoca
Primăria Cluj-Napoca urmăreşte implementarea unui sistem de transport rapid – tren metropolitan care va acoperi întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădăşel şi staţia Bonţida, pe o lungime de aprximativ 43 km dar şi un nou coridor magistral de transport rapid (metrou) pe axa vest-centru-est a municipiului.
Pe noua linie de metrou sunt propuse 15 staţii pe o lungime de aproximativ 16 km.