Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, şi directorul general Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Narcis Neaga, au vizitat, joi, judeţul Botoşani, vizitele pentru verificarea stadiului de execuţie al lucrărilor la obiectivele de investiţii de infrastructură.
„Am să mă implic personal inclusiv în realizarea proiectelor din judeţul Botoşani. Modernizarea DN 28B, Botoşani-Târgu Frumos a fost scoasă din nou la licitaţie în data de 1 martie 2019, pentru că nicio ofertă nu respectă criteriile. În noua licitaţie vreau ca evaluările să se desfăşoare cât mai rapid. Pot să mă implic pentru urgentarea procesului de evaluare, dar în ceea ce priveşte evaluarea în sine a ofertelor, comisia de evaluare este suverană. Până în 2020, întreaga reţea de drumuri naţionale din judeţ, va fi modernizată şi reabilitată prin programul multianual de lucrări de reabilitare şi modernizare”, a declarat Răzvan Cuc.
Totodată, ministrul Transporturilor a discutat, joi, la sediul Prefecturii Botoşani cu autorităţile locale despre proiectele destinate dezvoltării infrastructurii din acest judeţ. În cadrul discuţiilor ministrul Cuc a reiterat solicitarea adresată constructorilor de a respecta termenele asumate şi calitatea lucrărilor.
„Bugetul naţional, aşa cum a fost construit, şi vorbesc aici strict de componenta de transporturi, este un buget – aşa cum a spus şi doamna prim-ministru Viorica Dăncilă – un buget care se va axa strict pe investiţiile de infrastructură. Avem bani mulţi alocaţi, aşa că nu voi tolera să aud scuze din partea directorilor DRDP, CNAIR, CFR şi aşa mai departe că nu pot fi cheltuiţi banii. (…) Nu mai tolerez nici întârzierile la lucrări, vorbesc de infrastructura mare, şi cu siguranţă mă voi apleca foarte mult şi pe lucrările din judeţe, pentru că avem foarte mulţi bani pe proiectele de infrastructură mare, dar avem şi pe componenta de întreţinere. Avem o creştere de 228% la bugetul actual pentru partea de întreţinere”, a precizat Răzvan Cuc.
Ministrul a anunţat că la nivelul CNAIR vor fi înfiinţate entităţi care se vor ocupa de lucrările de investiţii care nu vor fi finalizate de companiile private.
„O prioritate la nivel naţional este crearea unor firme proprii în cadrul CNAIR, şi aici CNAIR s-a mişcat mult mai repede decât CFR, pentru a prelua acele şantiere unde firmele care nu îşi îndeplinesc condiţiile contractuale. Evident, urmează rezilierea contractului şi se intervine imediat, ca un fel de SMURD, care să intervină şi să preia lucrările de unde au rămas, să le ducă la bun sfârşit. Acelaşi lucru îl vom face şi la CFR. Bani există şi scuze că nu vor mai putea fi că nu avem finanţări, şi vorbesc de bani de la bugetul de stat”, a mai afirmat Cuc.