MH370 este indicativul avionului Boeing 777 al companiei Malaysia Airlines care a dispărut de pe radar pe 8 martie 2014, având 239 de oameni la bord, scrie Patrick Andre de Hillerin, în catavencii.ro
Nici astăzi nu se știe ce s-a întâmplat cu acel avion în timpul acelui zbor. S-au găsit câteva rămășițe ale, se pare, avionului cu pricina, rămășițe care ar indica faptul că avionul s-a prăbușit în ocean, departe de ruta pe care ar fi trebuit să zboare.
În ciuda faptului că Netflix a produs un documentar pe tema dispariției MH370, problema nu a fost elucidată. Și nici nu sunt semne că va fi elucidată în viitorul prea apropiat.
Ei bine, totuși nu MH370 este cel mai mare mister al aviației mondiale. Avioane care au dispărut fără urmă au mai existat, cam deodată cu momentul în care aparate mai grele decât aerul au început să se ridice de la sol.
Sunt cărți întregi care povestesc despre sau analizează misterele dispariției a zeci de avioane despre care nu se mai știe nimic. Nu vă vom mai răpi timpul discutând acum despre așa ceva. Dar am vrea să ne aplecăm asupra misterioaselor și inexplicabilelor avioane care se întorc.
Fenomenul este unul recent și-și are începuturile prin luna decembrie 2014. Practic, este ceva mai recent decât dispariția lui MH370.
Având atâtea oportunități de a scăpa din lagărul românesc, mai ales în ultimii aproape nouă ani, Klaus Iohannis insistă să ne uimească, revenind în țară de fiecare dată, la bordul avioanelor pe care le închiriază pe bani din ce în ce mai mulți.
De ce o face? De ce se chinuie? La tehnologia de astăzi, ar putea juca rolul de președinte absent și din deplasare, nu trebuie să fie aici. Și totuși, este.
O singură explicație există pentru acest mister al avionului prezidențial care revine și revine: primul pasager al țării revine în România de fiecare dată exact așa cum ucigașii se întorc la locul crimei.
Grigore Ciascai