Romania este a doua tara din Uniunea Europeana care introduce avertismente vizuale pe pachetele de tigari. Reglementarea intra in vigoare la 1 iulie si are o perioada de tranzitie de 12 luni, perioada in care vor fi comercializate, alaturi de pachetele de tigari cu pictograme, si pachetele fara avertismente produse pana la aceasta data.
Decizia de introducere a avertismentelor vizuale a fost luata in 2004, iar in aprilie 2007 au fost stabilite atat imaginile ce vor fi folosite pe pachetele de tigari, cat si data de la care reglementarea intra in vigoare.
Incepand cu 1 iulie, o selectie de 14 avertismente vizuale se vor gasi in mod obligatoriu pe pachetele de tigari. Aceste imagini trebuie sa acopere 40% din fata principala a pachetului de tigari. Legislatia romana stipuleaza ca aceste avertismente vizuale trebuie alternate in mod regulat, astfel incat toate cele 14 imagini agreate sa fie utilizate.
Avertismentele vizuale pe produsele din tutun au fost introduse pana in prezent in Australia, Brazilia, Canada, India, Singapore, Thailanda, Uruguay, Venezuela, Noua Zeelanda. Canada a fost prima tara din lume care a introdus avertismentele vizuale pe produsele din tutun.
Intre motivele care justifica necesitatea informarii fumatorilor prin introducerea de imagini avertisment pe produsele din tutun se numara faptul ca atrag atentia, au caracter informativ adecvat, ofera o motivatie in plus pentru fumatorii care doresc sa renunte la fumat, sunt mai putin atractive pentru tineri, contribuie la campania care promoveaza interzicerea fumatului, ofera informatii utile despre cum se poate renunta la fumat, contribuie in mod esential la politica de control a tutunului, utilizarea lor este legala potrivit directivelor Uniunii Europene, sunt usor de realizat din punct de vedere tehnic si implica niste costuri scazute pentru guverne.
Sursa: Rompres
În Regatul Maramureșului există o triplă alianță! Este clar! Totul este negociat și împărțit! S-au aruncat zarurile și noua ordine...
Citeste mai mult