Incepand de astazi, 14 ianuarie, cererile de inregistrare a firmelor au trecut din competenta judecatorului delegat in cea a directorilor oficiilor Registrului Comertului. Practic, acestia au preluat o parte din atributiile pe care le avea judecatorul delegat, masura fiind temporara.
Potrivit Ordonantei de Urgenta pentru instituirea unor masuri privind activitatea de inregistrare in Registrul Comertului, incepand din 14 ianuarie societatile comerciale vor fi inregistrate la Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) de catre de directorul general sau de catre alte persoane desemnate de acesta. Pana acum inregistrarea era in atributia judecatorului delegat. ONRC nu va incasa taxa judiciara de timbru si nici contravaloarea timbrului judiciar.
De asemenea, potrivit noii reglementari, sectia comerciala a tribunalului in a carui circumscriptie isi are sediul comerciantul dispune: radierea din Registrul Comertului; numirea lichidatorului; fuziunea; verificarea legalitatii divizarii; modificarea actului constitutiv ori.
CITESTE SI:
Sursa: I.O.