Daca dupa introducerea intrebarilor din mecanica la examenul pentru obtinerea permisului de conducere multi oameni s-au plans de dificultatea acestora, din martie lucrurile se vor complica si mai mult. Noul regulament, care va intra in vigoare incepand cu luna martie a acestui an, prevede intrebari despre conducerea ecologica, notiuni de conduita preventiva sau de mecanica.
Modificarile aduse regulamentului sunt facute in conformitate cu legislatia europeana in vigoare, scopul fiind acela de a creste gradul de siguranta in trafic. Printre modificarile care ii vor pune la incercare pe cursanti sunt cele care prevad conducerea ecologica a autovehicului, intrebari despre modificarea comportamentului ca urmare a consumului de alcool sau droguri sau posibilitatea de a detecta posibile defectiuni la sistemele de siguranta ale vehiculelor.
Aceste modificari vizeaza atat proba practica, cat si proba teoretica a examenului pentru obtinerea permisului de conducere. In cadrul probei teoretice, se vor regasi in continuare intrebarile legate de mecanica, mai exact despre cum pot fi depistate defectiunile care apar la sistemul de directie, franare sau rulare a autovehiculului, cat si despre functionarea farurilor sau a semnalizatoarelor.
Si proba practica aduce unele noutati, candidatii fiind nevoiti sa faca un control sumar al starii cauciucurilor, franelor, directiei, a farurilor, a dispozitivelor reflectorizante , a uleiului de motor, a lichidului de racire si a lichidului pentru spalarea parbrizului.
Candidatul care vrea sa obtina carnetul de conducere trebuie sa stie, pe langa toate acestea, sa conduca ecologic. Asta inseamna ca nu trebuie sa tureze prea tare motorul, sa accelereze progresiv si sa nu franeze brusc, astfel incat autovehiculul sa nu consume mai mult combustibil decat este cazul.
Si testarea viitorilor motociclisti se va schimba, examinatorii devenind mai exigenti decat pana acum. Candidatii care doboara unul dintre jaloanele de pe traseul impus, se sprijina cu piciorul pe sol la viraje sau nu se incadreaza in spatiul delimitat vor fi penalizati. De asemenea, candidatii vor trebui sa demonstreze ca pot efectua o manevra de evitare a unui obstacol, la o viteza de 50 de km/h.
Sursa: Andrei Gherghel