Guvernul a aprobat, in sedinta de astazi – 13 martie, Statutul de organizare si functionare al Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS), una dintre institutiile publice care, in ultimii ani, a fost supusa unor reorganizari succesive. Actul normativ reglementeaza atributiile specifice, precum si structura organizatorica, numarul de posturi si parcul normat de autoturisme, atat pentru structura centrala cat si pentru agentiile pentru plati si inspectie sociala judetene si a municipiului Bucuresti.
Astfel, ANPIS functioneaza cu un numar de maxim 1.438 de posturi, finantate de la bugetul de stat, functionari publici si personal contractual, din care 87 de posturi pentru aparatul central si 1.351 de posturi pentru agentiile teritoriale.
Actul normativ stabileste ca agentia este condusa de un director general, numit prin ordin al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale, in conditiile legii, prin statut fiind reglementate si atributiile acestuia, conform noului domeniu de activitate.
De asemenea, activitatea de inspectie sociala se va organiza la nivel de Directie de Inspectie Sociala avand in componenta doua servicii, respectiv Serviciul Control Beneficii Sociale, Planificare, Organizare si Monitorizare a Activitatii de Inspectie si Serviciul Control Calitate Servicii Sociale, Strategii, Sinteze si Metodologia Activitatii de Inspectie Sociala, ce vor avea rolul de a controla evalua si indruma activitatile aferente sistemului de beneficii de asistenta sociala si sistemul de servicii sociale elaborand proceduri unitare, instrumente de lucru, ghiduri necesare desfasurarii intr-un cadru corespunzator a activitatii de inspectie sociala.
ANPIS este organizata si functioneaza, incepand cu data de 1 ianuarie 2012, prin preluarea atributiilor de inspectie sociala ale Directiei Generale de Inspectie Sociala din cadrul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale. Ultima organizare in domeniu a urmarit interesul autoritatilor de a avea o imagine de ansamblu a tuturor beneficiilor de asistenta sociala acordate, precum si o evidenta a beneficiarilor, dupa cum au precizat reprezentantii statului.
Sursa: Ioana Osan