Intalnirea a devenit hilara in momentul in care Gheorghe Achim a incercat sa vada ce s-a facut concret de la ultima sedinta pe aceasta tema. Concluzia: aproape nimic. Termenele date pentru plantarea de indicatoare rutiere n-au fost respectate. Indicatoarele rutiere lipsesc. Bornele kilometrice sunt ori sunt distruse ori nu se poate citi nimic pe ele. Atelajele continua sa circule pe drumurile judetene, iar societatile care lucreaza pentru aductiuni de apa sau canalizari au distrus carosabilul. Singurul lucru care s-a bifat a fost toaletarea copacilor din nefericita curba de la Hideaga. Patru oameni au murit numai in ultima luna ca autoritatile sa ia masuri. Oricum, indicatoarele nu au fost montate inca nici acolo.
Culmea ineficientei
Discutiile s-au incins cand s-a ajuns la "gropile traditionale" din carosabil. Primarul comunei Farcasa, Ioan Stejeran, i-a acuzat direct pe cei care executa lucrari de plombare. "Mi-au spus in fata ca asa li s-a spus de catre sefii lor, intr-o groapa sa puna asfalt, in alta nu. Lucreaza de mantuiala, toarna asfalt rece, nu pun amorsa, uneori pun asfaltul in gropi pline cu apa, asa ca rezultatul e zero. De fapt, ce sa ne mai miram, daca cei de la Drumuri nu sunt in stare sa isi asfalteze intrarea la statia lor de la Ardusat, atunci cum o sa se ocupe de starea drumurilor din judet?", a spus Stejeran, care a recomandat autoritatilor care deconteaza lucrarile sa iasa pe teren, sa masoare gropile astupate si sa deconteze numai asfaltul turnat.
Localnicii din Gardani vor sa blocheze drumul prin comuna
Primarul din Gardani, Vasile Blidar, a avertizat ca locuitorii vor sa iasa in strada si sa blocheze circulatia masinilor de mare tonaj, din cauza carora le crapa peretii caselor. Problema masinilor agabaratice, care transporta uneori 40-50 de tone de incarcatura, este una la care inca nu s-a gasit solutie.
Mircea Pop, directorul sectiei Drumuri Nationale, a spus ca in urma controalelor si amenzilor numarul de autorizatii speciale pentru asemenea masini a crescut de 5-6 ori fata de anul trecut, dar a recunoscut ca prin "limbajul semnelor" soferii se avertizeaza intre ei si evita cantarul.
Monopol pe indicatoarele rutiere
Ioan Stejeran a anuntat cu mandrie ca va planta 182 de indicatoare in comuna Farcasa "ca sa poata dormi linistit ca nu va mai avea loc nici un accident din cauza ca n-a fost semnalizat bine drumul".
Un simplu calcul arata cam cate indicatoare ar trebui realizate la nivel de judet, dar reprezentantii Drumurilor Judetene au primit o luna de zile ca sa faca o inventariere. Subprefectul Achim a fost iritat ca indicatoarele pot fi comandate la o singura firma din tara, care a castigat licitatia pentru realizarea lor la nivel national.
4.000 de pirati pe soselele maramuresene
Problema pirateriei in transportul de persoane, ridicata de liderul Sindicatului Soferilor, Vasile Romocea, a ramas fara rezolvare pentru ca nici la nivel european nu exista legislatie pentru masinile mici sau microbuzele 8+1. "Din 4.000 de dosare pe care le-am trimis la Parchet cu propunere de incepere a urmaririi penale pentru cei care transportau ilegal persoane doar unul a ajuns in instanta. In plus, modificarea legislatiei care nu mai obliga pe posesorii de microbuze 8+1 sa obtina licenta de transport ne face sa nu mai putem interveni" a spus Dorin Gherman, seful Serviciului de Politie Rutiera.
Sursa: Ioana Osan
În Regatul Maramureșului există o triplă alianță! Este clar! Totul este negociat și împărțit! S-au aruncat zarurile și noua ordine...
Citeste mai mult