Sindicalistii de la ROMATSA au intrat, sambata, la o noua runda de negocieri cu reprezentantii Consiliului de Administratie si ai Ministerului Transporturilor, dupa o noapte in care discutiile s-au axat pe semnarea unui contract colectiv de munca (CCM) care sa cuprinda organigrama anterioara celei promovate de fostul director general al ROMATSA, Ion-Aurel Stanciu.
„Am stat vineri noaptea pana la ora 2,00, la negocieri cu reprezentantii Consiliului de Administratie si cei ai Ministerului Transporturilor si am stabilit sa incepem din nou sambata negocierile. Nu am face toate aceste eforturi, un maraton incredibil, daca nu ar fi deschidere din partea celor din CA. In principiu, am rezolvat cel mai grav lucru, respectiv sa nu trecem in CCM acea organigrama ilegala, abuziva si care ne-ar fi dus in faliment in doi ani de zile. Trebuie gasite solutii aici pentru ca vrem un CCM cu organigrama veche, celei care era inaintea organigramei care a intrat in vigoare la 1 martie. A fost un lucru greu de rezolvat, dar am reusit azi noapte ca CA sa aprobe vechea organigrama”, a declarat sambata, pentru AGERPRES, Gabriel Tudorache, presedintele Sindicatului Serviciilor de Trafic Aerian din Romania (ATSR).
Liderul sindical a afirmat ca in prezent se cauta solutii pentru solicitarea referitoare la angajatii pusi pe diferite functii de fostul director general, cu salarii mult mai mari, dar si la cea privind varsta de pensionare a controlorilor de trafic.
„Mai avem divergente si pe punctul 14, care este extrem de greu. El vizeaza sporurile pentru acele persoane care s-au lasat mituite, care au fost puse in diferite functii si au fost angajate cu contracte de munca individuale, pe salarii mult mai mari si detin acte aditionale semnate de Ion Stanciu si nu este normal sa se duca pana la pensie cu aceste sume. Ramane si punctul cu varsta de pensionare de 55 ani. Din cate am vazut, exista deschidere din partea CA, iar acest lucru inseamna ca discutiile sunt pe drumul cel bun”, a adaugat liderul Tudorache.
De asemenea, Gabriel Tudorache a adaugat ca lupta sindicala va continua pana la depolitizarea institutiei, chiar daca se va semna un CCM, iar greva va fi oprita.
„Chiar daca vom semna un contract colectiv de munca ceea ce ne dorim si in mod cert va fi oprita greva, lupta va continua pana la depolitizarea, demilitarizarea si decapusarea institutiei. Acesti oameni care l-au ajutat pe fostul director general trebuie sa plece, el nu putea face singur toate aceste lucruri. Oamenii acestia nu mai au credibilitate, pentru ca au pus in pericol, doar pentru scaunele lor, libertatea salariatilor, imaginea ROMATSA si inclusiv viata pasagerilor. Faptul ca nu au existat evenimente in tot acest timp se datoreaza numai si numai profesionistilor din regie, respectiv controlorilor de trafic, meteorologilor, tehnicieni care au facut eforturi supranaturale”, a adaugat Tudorache.
Sindicalistii de la ROMATSA au anuntat luni ca vor declansa greva generala pe 1 septembrie 2015, de la ora 11,00, daca autoritatile nu vor rezolva pana atunci solicitarile salariatiilor legate de directorul general al ROMATSA si incheierea CCM.
Regia ROMATSA a depus, in data de 25 august, la Tribunalul Bucuresti, solicitare pentru constatarea nelegalitatii grevei angajatilor, solicitare care insa a fost respinsa vineri de Tribunal. Decizia nu este definitiva si poate fi atacata cu apel.
Vineri, Ion-Aurel Stanciu si-a dat demisia din functia de director general al ROMATSA, motiv pentru care ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a solicitat sindicatului si conducerii regiei continuarea negocierilor, semnarea contractului colectiv de munca si renuntarea la greva.
‘In urma demisiei din functia de director general, prezentate astazi (vineri — n.r.) de domnul Ion-Aurel Stanciu, in cadrul sedintei Consiliului de Administratie — ROMATSA, solicit atat sindicatului cat si conducerii regiei continuarea negocierilor pentru incheierea si semnarea Contractului Colectiv de Munca si mai ales renuntarea la greva generala. Consider ca in conditiile actuale este inutil acest protest care afecteaza activitatea din domeniul aerian si confortul cetateanului’, a declarat Iulian Matache.
Administratia Romana a Serviciilor de Trafic Aerian — ROMATSA se afla sub autoritatea Ministerului Transporturilor. ROMATSA are statut de regie autonoma autofinantata de importanta nationala, detine monopolul natural al serviciilor de trafic aerian si nu primeste de la bugetul statului sume pentru realizarea obiectului de activitate sau pentru realizarea programului de investitii si dezvoltare.
Sursa: Agerpres