Criza locurilor de parcare ii imparte pe baimareni in doua tabere. Pe de-o parte, unii considera ca masura de sigilare a autoturismelor parcate neregulemantar e una stupida, discriminatorie si fara justificare, in vreme ce altii cred ca soferii indisciplinati isi merita soarta daca nu respecta legislatia. De cealalata parte, responsabilii Ukro spun ca aplica doar metoda standard in aceste situatii, prevazuta printr-o hotarare aprobata de catre Consiliul Local Baia Mare.
Din cauza crizei locurilor de parcare ori, alteori, din indolenta, unii soferi isi lasa autoturismele fie pe tronsoane stradale unde stationatul este interzis, fie de-a lungul si de-a latul trotuarelor. Pentru ca ocupa abuziv domeniul public si nu respecta legislatia rutiera, conducatorii auto se pot alege cu amenzi contraventionale, puncte de penalizare sau chiar cu masina ridicata si transportata in parcul auto al firmei Ukro, cu care municipalitatea are parafat un contract in acest sens.
Potrivit lui Florin Lupse, responsabil al Ukro Security, procedura strandard vizeaza ridicarea dupa cinci minute de stationare pe interzis a autoturismelor. Conducatorul auto primeste o amenda contraventionala de 120 lei, iar in cazul in care nu este capabil sa o plateasca pe loc, va trebui sa scoata din buzunar 240 lei.
Pentru a-si recupera autoturismul ridicat si transportat in parcul auto, soferii mai au de cheltuit inca 116 lei (costuri complementare de ridicare si eliberare a zonei respective, transport si depozitare a autoturismului), plus 11 lei/zi, reprezentand taxa de retinere pe durata in care masina a fost “cazata” la sediul Ukro, care se afla pe strada Vasile Lucaciu din Baia Mare.
Lupse a mai precizat ca, in ultima luna, au fost sigilate 57 de autoturisme. Din acestea doar doua au mai ramas in “arestul” Ukro, deoarece proprietarii… nu le-au revendicat. “Este vorba de o Dacia care se afla la noi de aproximativ trei luni si un Mercedes, de peste o luna. In mod normal, acestea trebuiau sa fie duse la fier vechi dupa o luna de stat aici, insa am mizat pe faptul ca cetatenii se vor intoarce dupa ele”, a explicat Florin Lupse.
Acesta a mai explicat ca ideea sigilarii masinii ii apartine si inlocuieste controversata metoda de… blocare a rotilor. “A fost ideea mea sa protejam in acest fel masinile ridicate, pentru a nu avea nimeni acces in ea”, a spus Lupse.
Majoritatea soferilor sunt nemultumiti. Acestia considera ca nu este normal ca autoritatile locale sa aplice sigiliu.
“Ar fi suficient sa aplice amenzile. Asta cu sigiliul mi se pare o tampenie”, zice un sofer. Altul il completeaza, spunand ca… “blocatul rotilor si aplicarea sigiliului tot una-i”. O soferita, in schimb, isi exprima acordul privind aceasta practica. “Autoritatile locale ar trebui sa se gandeasca sa amenajeze mai multe locuri de parcare. In felul acesta oamenii nu ar mai parca aiurea”, crede tanara.
Pana cand administratia locala va gasi o alta solutie de rezolvare a acestei probleme, conducatorii auto se vor feri in continuare de sigiliul Ukro… precum impielitatu’ de tamaie…
Sursa: Catalin Tineghe