La Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Maramures curg reclamatiile privind serviciile bancare. Cele mai multe sesizari se dovedesc a fi neintemeiate, pentru ca vina apartine cetatenilor care au semnat contractele cu clauzele bancare fara sa le citeasca atent. Comisarii de la Protectia Consumatorilor intentioneaza sa distribuie in acest sens ghiduri care sa-i informeze pe consumatori cum sa evite problemele din domeniul serviciilor bancare.
Nicio saptamana nu trece la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Maramures (CJPC), fara a fi inregistrate reclamatii referitoare la servicii bancare ce ii defavorizeaza pe clienti. Comisarul sef al CJPC, Olivia Ardelean spune ca in fiecare saptamana sunt semnalate cam 4-5 sesizari de acest gen.
In majoritatea cazurilor, reclamatiile nu pot fi solutionate, dovedindu-se neintemeiate, pentru ca odata semnat contractul cu clauzele bancare, acesta este pus in aplicare. ,,Avem saptamanal cam 4-5 reclamatii cu privire la serviciile bancare. Multe se dovedesc a fi neintemeiate. Omul a semnat fara sa citeasca atent clauzele din contract”, a afirmat Olivia Ardelean.
Pentru a evita ca in viitor sa fie inregistrate probleme referitoare la serviciile bancare, comisarii de la protectia consumatorilor vor distribui in zilele urmatoare ghiduri pe care este inscriptionata recomandarea ,,Nu semna cu ochii inchisi”. In ghiduri sunt incluse informatii despre cum trebuie sa procedeze omul atunci cand apeleaza la serviciile bancare, consumatorii fiind atentionati ca trebuie sa citeasca atent contractul, ,,sa nu semneze acel contract daca are obiectiuni”.
Ghidurile de informare au fost primite de la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor si vor fi distribuite in spitale, scoli si in intersectiile din municipiul Baia Mare.
Sursa: Camelia Tocaci