Seful serviciului, Florin Sironka a spus ca lumea sta in asteptare pentru ca nu e dispusa sa scoata din buzunar sute sau chiar mii de euro ca sa isi inmatriculeze autovehiculele. ”Nu e clar ce se va intampla in perioada urmatoare, iar oamenii stau sa vada daca se va elimina taxa.”
De la inceputul anului cheltuielile de inmatriculare au crescut considerabil. Taxa pentru prima inmatriculare, introdusa la 1 ianuarie 2007, este diferentiata in functie capacitatea cilindrica a motorului, gradul de poluare si vechimea masinii. Ea se calculeaza in functie de mai multi coeficienti, iar rezultatul lasa un gol imens mai ales in buzunarele celor care nu au bani sa isi cumpere masini noi.
”Daca tot s-a dorit reducerea numarului de masini poluante de pe sosele, cred ca ar fi fost mai bine daca s-ar fi procedat la o majorare a impozitelor pentru cei care detin autovehicule vechi, pentru ca masura i-ar fi obligat in timp sa le schimbe”, a spus seful serviciului public comunitar.
Potrivit unor calcule, in cazul masinilor care respecta normele de poluare Euro 3 cu o capacitate cilindrica mai mica de 1.600 cmc si cu o vechime mai mica de un an, taxa se ridica la suma de 612 euro, iar pentru cele cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc, mai vechi de sase ani, la peste 5.000 euro.
Marea problema este a celor care vor sa inmatriculeze autoturisme second-hand cu Euro 1 si 2 sau fara Euro, pentru ca acestia au de platit si pana la 7.000 de euro, adica, in unele cazuri, inca o data pretul vehiculului.
Comisia Europeana a sesizat statul roman asupra legalitatii taxei speciale, astfel incat aceasta ar putea fi anulata. Guvernul are la dispozitie cateva luni pentru rezolvarea situatiei, pentru ca in caz contrar risca sa fie actionat in instanta de forul european.
Sursa: Ioana Osan