Constat cu stupoare ca in articolul:”PRACTICA DE PARLAMENTAR-Deputatul Mircea Dolha ne-a mintit”, sunt calomniat, facut mincinos si denigrat fara ca autorul articolului sa dea dovada de un minim profesionalism si sa verifice din mai multe surse asa cum spune codul deontologic.
Desi conferinta de presa la care am explicat corect si in detaliu situatia proiectului de finantare a Aeroportului Baia Mare a avut loc acum mai bine de o luna, Trustul de Presa Emm nu a scris niciun cuvintel la acea data insa, curios, acum se „napustesc” sa ma calomnieze in baza „spuselor” a doi cetateni care, intamplator, unul este inca presedintele PSD Maramures si vicepresedinte al Consiliului Judetean Maramures fara atributii si fara niciun rezultat in afara de a avea secretara si masina de serviciu, iar celalalt este secretar executiv al PSD MM si de cinci zile, secretar de stat la Ministerul Transporturilor dar tot fara atributii(inca nu cunoaste toate intrarile si birourile de la minister dar pot sa-l invat daca e in folosul Maramuresului)insa are si el masina de serviciu si secretara.
Domnul ziarist Carp m-a sunat inainte cu cinci minute sa apara articolul sus-mentionat pe site, pentru a-mi exprima punctul de vedere, eu facand acest lucru cat mai explicit si cu bunacredinta dar bineinteles ca articolul a aparut asa cum a fost pregatit initial, postandu-se trunchiat doar o mica parte din ce am spus. Din acest motiv sunt obligat sa reiterez urmatoarele:
1) In septembrie 2012 Ministerul Transporturilor prin Autoritatea de Management respinge proiectul de finantare a Aeroportului Baia Mare pe motiv ca este incomplet, ca lipseste studiul de impact de mediu, formularul-cerere de finantare precum si cateva semnaturi si il returneaza la Maramures cu adresa care se gaseste la Consiliul Judetean Maramures si la conducerea aeroportului, in locul acestui proiect fiind inregistrat si pus pe rol dosarul pentru modernizarea aeroportului Satu Mare.
2) Desi nu mai erau sanse sa reintram in competitia pentru finantare, proiectul de finantare al Aeroportului Satu Mare luand locul Maramuresului iar toata presa maramureseana titra sceptica ca am pierdut finantarea, ca ministrul Silaghi ne-a furat proiectul etc, EU PERSONAL am facut diligentele necesare la minister dupa ce am depus juramantul ca deputat incepand cu data de 19 Decambrie si am reusit sa redepun si sa reinregistrez proiectul in ianuarie 2013 in prezenta mai multor parlamentari din Maramures desi am facut apel inclusiv prin presa, catre toti parlamentarii de Maramures, indiferent de partid, sa fie prezenti la redepunerea proiectului.
Au fost prezenti la acel moment extrem de important pentru acest proiect urmatorii parlamentari: Deputatul Mircea Dolha, Deputatul Cornelia Negrut, Deputatul Tataru Florin, Deputatul Berci Vasile, senatorul Titus Pasca.
Din nou se poate verifica foarte simplu registrul de inregistrare de la minister precum si adresa ministerului catre consiliul judetean si catre conducerea aeroportului prin care este confirmata reinscrierea proiectului.
Mai mult, va atasez si confirmarea de reinregistrare a proiectului.
3) O luna mai tarziu este agreata ideea de a se face un studiu de oportunitate iar Jaspers incepe pregatirea acestui studiu. In luna noiembrie 2013, Jaspers finalizeaza studiul de oportunitate si da castigator aeroportul Baia Mare in fata aeroportului Satu Mare recomandand Comisiei Europene includerea acestui obiectiv spre finantare.
Din nou consiliul judetean si conducerea aeroportului a fost incunostiintata cu adrese oficiale despre acest demers.
In 24 si 25 februarie 2014, delegatia Comisiei Europene vine la Bucuresti si dupa multe discutii impreuna cu ministrul de atunci, doamna Ramona Manescu se accepta includerea modernizarii Aeroportului Baia Mare in masterplanul de transport al Romaniei precum si trecerea pe POR-Transport a proiectului de finantare in suma de 8,5 milioane euro sub rezerva: DACA MAI EXISTA FONDURI, si fonduri exista sigur fiindca practica de pana acum ne-a demonstrat ca nu se consuma NICIODATA intreaga suma alocata, la licitatie ramanand intre 15 si 30% din bani. Mai mult, argumentez asta printr-un exemplu clar: de la licitatia pentru modernizarea aeroportului Suceava au ramas deja pentru aeroportul nostru 4,5 milioane euro si mai sunt trei aeroporturi care au acum in derulare licitatii, deci, raman bani suficienti si pentru Aeroportul Baia Mare care repet, are nevoie de 8,5 milioane euro.
O alta dovada este masterplanul, declaratiile oficialilor inclusiv declaratiile ministrului de atunci-Ramona Manescu pe care vi le pot pune la dispozitie dar exista si in presa nationala, eu, aducand asta la cunostinta maramuresenilor pe care-i respect si nu i-as putea minti niciodata asa cum vad ca altii o fac cu „daruire”.
Orice ministru vine la comanda Ministerului Transporturilor nu mai poate ocoli finantarea aeroportului nostru deoarece e vorba de bani europeni cu scop precis si suntem atent monitorizati de catre Comisia Europeana.
Consider ca eu mi-am incheiat misiunea deoarece nu eu am atributii in a completa actele lipsa din dosarul proiectului(studiu de impact de mediu si semnaturile de rigoare), aceste indatoriri fiind ale conducerii CJ Maramures, a domnului Zetea ca vicepresedinte la cj si a domnului director Patrascu Mihai – director al aeroportului.
Din momentul completarii dosarului cu actele lipsa va asigur ca se poate semna contractul de
finantare si apoi daca conducerea CJ-ului asigura un management performant al aeroportului
vor putea incepe procedurile de licitatie si apoi lucrarile de modernizare a pistei.
Stiu ca taietori de panglici si laudatori se vor gasi cu zecile dar asta nu ma mai deranjeaza.
Ma deranjeaza doar sa fiu facut mincinos pe nedrept mai mult decat sa mi se fure munca!!!
PENTRU MINE IMPORTANTA ESTE MODERNIZAREA AEROPORTULUI CAT MAI REPEDE SI SA PRIMEZE INTOTDEAUNA ADEVARUL!!!
Cu sinceritate,
Mircea Dolha – Deputat Colegiul 1 Vest Baia Mare.
P/S. In cazul in care nu veti publica acest drept la replica ma vad nevoit sa actionez in judecata Trustul de Presa Emm fiindca nu este prima data cand apeleaza la astfel de calomnieri despre mine.
Un alt exemplu este si articolul: „PE SURSE deputatul Mircea Dolha transporta documentele Romaltyn pe ruta Baia Mare-Ministerul Mediului”.
Sursa: Mircea Dolha