Noutate in lumea virtuala. O firma IT impreuna cu un fost editor de carte au lansat astazi, 23 noiembrie, o retea de socializare fara concurenta pe plan national. Botezata Booktopia, platforma tinteste spre cei care sunt mari amatori de lectura si care sunt indemnati sa isi scrie online parerile despre carti, dar si sa faca recenzii.
“Sunt oameni care pot schimba viata cartilor, asa cum sunt carti care pot schimba viata oamenilor. Booktopia este locul lor de intalnire. Cu atmosfera de cafenea, nu de aula; cu prieteni, nu cu vedete; cu discutii, nu cu verdicte; cu argumente, si nu ale autoritatii”, scriu cei de la Booktopia pe noua platforma care ii intampina pe amatorii de literatura.
Reprezentantii retelei au subliniat ca nu sunt afiliati vreunei publicatii, edituri sau institutii culturale, ca platforma nu reprezinta un instrument de marketing cultural si nici o librarie sau un catalog on-line. In schimb ei isi definesc activitatea pe baza “pasiunii pentru citit”, catalogand reteaua ca “o biblioteca vie, aflata in continua transformare”, ca o “noua comunitate de opinie in zona cartii”.
In ce crede Booktopia? “In evaluarea publica, independenta, a produselor editoriale de pe piata romaneasca; in faptul ca votul majoritatii NU inlocuieste, dar completeaza in mod necesar opinia criticului; in cartea care iese in strada, naste discutii si prietenii”, mai scriu initiatorii proiectului pe pagina online.
Investitia pentru in dezvoltarea proiectului este sub 15.000 euro, dupa cum a arata wall-street.ro, iar actiunile majoritare sunt detinute de societatea Bit-Soft. Implicata in inedita initiativa este si Alexandra Rusu, o tanara in varsta de 30 de ani, care a fost timp de cinci ani senior editor la Humanitas, lucrand si cadrul editurii All, a mai aratat sursa citata.
Sursa: L.C.