Ministerul Economiei si Finantelor a facut publice noile valori ale taxei auto. Pe site-ul institutiei au fost postate textul ordonantei, precum si anexele in care sunt precizat valorile la taxa auto valabile dupa adoptarea textului. Grila de calcul pentru noua taxa de mediu pentru autovehicule (taxa de prima inmatriculare) tine cont de uzura masinii, varsta masinii si capacitatea cilindrica. Guvernul Romaniei va adopta pana la sfarsitul acestei luni actul normativ cu putere de lege privind noua forma a taxei de poluare auto, dupa cum a precizat ministrul Varujan Vosganian.
Modificarile facute taxei fac referire si la procedurile de contestare, proprietarii avand dreptul sa primeasca o parte din suma platita statului in cazul in care vinde, dupa o anumita perioada, autovehiculul in afara granitelor tarii. Potrivit noii grile de calcul a taxei auto, pentru o masina veche de 2-3 ani, cu o capacitate cilindrica de 1.600 de centimetri cubi, si catalizator Euro 4 se va plati o taxa de aprox. 350 (632) de euro.
Textul Ordonantei de urgenta pentru taxa de prima inmatriculare noua (click aici…)
Anexa 1
Nivelul taxei specifice in functie de norma de poluare
Norma de poluare1) sau tipul autovehiculului din categoriile M1si N1 |
Cilindree Capacitatea cilindrica (cmc) |
Nivel taxa specifica euro/1cmc |
1 |
2 |
3 |
Hibride, electrice |
0 |
0,00 |
EURO 52) |
0 |
0,00 |
EURO 4 |
<1600 |
0,30 |
|
1601-2000 |
0,50 |
|
2001-2500 |
0,70 |
|
2501-3000 |
0,85 |
|
>3000 |
0,95 |
EURO 3 |
<1600 |
1,00 |
|
1601-2000 |
1,50 |
|
2001-2500 |
2,10 |
|
2501-3000 |
2,55 |
|
>3000 |
2,80 |
EURO 2 |
<1600 |
2,20 |
|
1601-2000 |
3,30 |
|
2001-2500 |
4,60 |
|
2501-3000 |
5,60 |
|
>3000 |
6,20 |
EURO 1 |
<1600 |
3,30 |
|
1601-2000 |
4,90 |
|
2001-2500 |
6,90 |
|
2501-3000 |
8,40 |
|
>3000 |
9,40 |
NON – EURO |
< 1600 |
8,00 |
|
1601-2000 |
12,00 |
|
2001-2500 |
17,00 |
|
2501-3000 |
20,00 |
|
>3000 |
23,00 |
1) Norma de poluare este cea stabilita prin:
– Regulamentul CE 715/2007 pentru Euro 5
– Directivele 98/69/CE si 2002/80/CE pentru Euro 4
– Directiva 98/69/CE pentru Euro 3
– Directivele 94/12/CE si 96/69/CE pentru Euro 2
– Directivele 91/441/CEE si 93/59/CEE pentru Euro 1
2) Pentru Euro 5, nivelul “0” se va aplica pana la data de 1 ianuarie 2011. In conditiile in care prin intrarea in vigoare a Regulamentului CE 715/2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor in ceea ce priveste emisiiile provenind de la vehiculele usoare pentru pasageri si de la vehiculele usoare comerciale (Euro 5 si Euro 6) si privind accesul la informatiile referitoare la repararea si intretinerea vehiculelor, vor interveni modificari, nivelul taxei va fi modificat corespunzator.
Anexa 2
Nivelul taxei speciale pentru autovehiculele din categoriile N2, N3, M2 si M3
Norma de poluare a autovehiculului |
euro/1 cmc |
1 |
2 |
Euro V |
0 |
Euro IV |
0,1 |
Euro III |
0,3 |
Euro II |
1 |
Euro I |
3 |
Non-Euro |
9 |
Anexa 3
Grila privind cotele de reducere a taxei
Vârsta autovehiculului |
Cota de reducere (%) |
1 |
2 |
nou |
0 |
≤ 1 lună |
3 |
> 1 lună – 3 luni inclusiv |
5 |
> 3 luni – 6 luni inclusiv |
8 |
> 6 luni – 9 luni inclusiv |
10 |
> 9 luni – 1 an inclusiv |
13 |
> 1 an – 2 ani inclusiv |
21 |
> 2 ani – 3 ani inclusiv |
28 |
> 3 ani – 4 ani inclusiv |
33 |
> 4 ani – 5 ani inclusiv |
38 |
> 5 ani – 6 ani inclusiv |
43 |
> 6 ani – 7 ani inclusiv |
49 |
> 7 ani – 8 ani inclusiv |
55 |
> 8 ani – 9 ani inclusiv |
61 |
> 9 ani – 10 ani inclusiv |
66 |
> 10 ani – 11 ani inclusiv |
73 |
> 11 ani – 12 ani inclusiv |
79 |
> 12 ani – 13 ani inclusiv |
84 |
> 13 ani – 14 ani inclusiv |
89 |
> 14 ani – 15 ani inclusiv |
93 |
peste 15 ani |
95 |
Sursa: eMM.ro