Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor informează că, la data de 01.09.2020, a fost publicat în Monitorul Oficial al României nr. 802 – O.U.G nr.152/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative în vederea extinderii categoriilor de plăți care pot fi efectuate prin intermediul Sistemului național electronic de plată online.
Actul normativ sus-menționat reglementează modalitatea de încasare a tarifelor aferente permiselor de conducere, a certificatelor de înmatriculare și a autorizațiilor de circulație provizorie precum și modalitățile de plată a contravalorii acestor documente. În scopul încasării contravalorii permiselor de conducere, a certificatelor de înmatriculare și a autorizațiilor de circulație provizorie este operațional contul RO94RNCB0082000367331018 deschis la BCR-sucursala Unirii, de către RAAPPS.
Pentru evitarea neplăcerilor cauzate de imposibilitatea efectuării plăților, în numerar, la ghișeele serviciilor publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor, se vor menține modalitățile de încasare actuale până la data de 30.09.2020. După această dată, plățile nu vor mai putea fi efectuate, în numerar, la ghișee.
Precizăm faptul că au fost inițiate demersuri pentru implementarea serviciilor electronice de plată astfel încât să se mențină posibilitatea încasării tarifelor aferente acestor operațiuni și la sediile serviciilor publice comunitare teritoriale prin terminale automate.
În ceea ce privește încasarea sumelor reprezentând contravaloarea plăcilor cu numere de înmatriculare, taxele de păstrare combinație cu număr de înmatriculare sau tarif atribuire număr preferențial, modalitățile de plată nu se modifică, urmând a fi efectuate, în numerar, la ghișeele serviciilor publice comunitare.
Documentele de plată emise anterior datei de 02.09.2020 rămân valabile pentru depunerea cererilor pentru eliberarea permisului de conducere/certificatului de înmatriculare sau autorizației de circulație provizorie. Precizăm faptul că modificările aduse prin actul normativ fac parte dintr-o serie de intervenții necesare în vederea debirocratizării și simplificării serviciilor publice din sfera noastră de activitate pe măsura creșterii gradului de digitalizare în România.