”Comisia mixtă va efectua verificări cu privire la respectarea legislației în vigoare, existența autorizațiilor/avizelor prevăzute, respectiv a regulamentului tehnic. Verificarea se va încheia cu întocmirea unui raport. De asemenea, vom solicita de la Autoritatea Feroviară Română să ne comunice situația autorizării administratorului infrastructurii feroviare, licențierea și certificarea operatorului de transport feroviar, autorizarea furnizorului de servicii feroviare”, a spus prefectul Vasile Moldovan.
Până în prezent, s-au efectuat verificări și s-au solicitat documente de la societatea care administrează infrastructura feroviară și materialul rulant utilizat, procesul verbal de constatare/cercetare la fața locului de la Agenția de Investigare Feroviară Română. De asemenea, au fost audiate lucrătorii care operau garniturile de tren (conductor, șeful de tren, un alt angajat), dar și trei agenți de turism. Inspectoratul de Poliție al Județului Maramureș a desfășurat cercetări la fața locului și au fost constituite două dosare penale, unul pentru vătămare din culpă, iar celălalt pentru exercitarea fără drept a unei profesii. Ambele dosare penale sunt în coordonarea procurorului de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Vișeu de Sus. S-a verificat de către pompierii militari gara și garniturile de tren. Gara CFF Vișeu de Sus are o suprafață mai mică de 600 mp și nu necesită autorizație de securitate la incendiu. Gara este echipată cu instalație de detecție, semnalizare și avertizare în caz de incendiu. Este iluminată corespunzător din punct de vedere al siguranței și evacuării de persoane și bunuri materiale. Ușile de evacuare ale imobilului sunt dimensionate corespunzător. Garniturile de tren sunt dotate cu stingătoare de incendiu. Singura deficiență constatată a fost dotarea la parterul gării cu stingătoare tip G2, în loc de stingătoare tip clasa A. S-a dat un termen de remediere a situației până la data de 26 august.