Coca-Cola urmăreşte cu atenţie piaţa băuturilor cu marijuana, care se dezvoltă rapid, pentru o posibilă intrare care ar extinde compania dincolo de băuturile cu zahăr, relatează Reuters.
Compania şi-a anunţat luni interesul pentru această piaţă, răspunzând unei informaţii publicate de BNN Bloomberg, potrivit căreia Coca-Cola discută cu compania canadiană Aurora Cannabis dezvoltarea unor băuturi care să includă canabidiol (CBD), substanţă fără efect psihoactiv din marijuana.
Coca-Cola s-ar alătura în acest fel unor producători importanţi de alcool şi unui producător de ţigări care testează piaţa canabisului şi caută parteneri înainte de intrarea în legalitate a marijuanei recreaţionale în Canada, pe 17 octombrie.
Coca-Cola şi Aurora au anunţat, în comunicate spearate, că sunt interesate de băuturile cu canabidiol, dar nu au dorit să facă alte comentarii. Acţiunile Aurora au crescut cu 17%, iar cele ale Coca-Cola au urcat uşor.
Băuturile cu CBD vor avea probabil rolul de a reduce inflamaţiile, durerile şi crampele, potrivit BNN Bloomberg.
Un analist al Wells Fargo, Bonnie Herzog, a apreciat că planul ar putea implica Coca-Cola pe un nou segment de produse mai sănătoase, după un acord de 5,1 miliarde de dolari convenit luna trecută, pentru Costa Coffee, şi ar extinde băuturile cu canabis în zona produselor de wellness funcţional, scrie news.
Produsele cu CBD vor fi diferite probabil de cele ale producătorilor de alcool, care dau probabil un plus de energie băutorilor datorită tetrahidrocanabinolului (THC) principala substanţă psihoactivă din marijuana.
Producătorii de bere Constellation Brands, Molson Coors şi Heineken sunt implicaţi pe piaţa produselor cu canabis. De exemplu, marca de bere Lagunitas a Heineken a lansat recent Hi-Fi Hops, o apă minerală cu aromă de bere care conţine THC şi CBD.
Vivien Azer, analist la Cowen, a menţionat interesul în creştere al consumatorilor pentru CBD şi a spus că proprietăţile acestui ingredient se potrivesc unei băuturi pentru recuperarea sportivilor. Ea a spus că nu ar fi surprinsă să audă despre un acord similar al PepsiCo pentru băutura Gatorade.
Reprezentanţii Pepsi nu au răspuns solicitărilor pentru comentarii despre piaţa canabisului.
Canada este prima economie importantă care va legaliza marijuana în scop recreaţional, iar acţiunile producătorilor de canabis au crescut în anticiparea măsurii.
Mai multe state federale americane au legalizat marijuana, dar legislaţia federală interzice în continuare consumul.
Vânzările pe pieţele legale din SUA ar urma să crească de aproape trei ori, la 16 miliarde de dolari, până în 2020, de la 5,4 miliarde de dolari în 2015, potrivit firmei de cercetare a pieţei Euromonitor International, iar Constellation estimează că piaţa mondială a canabisului ar putea valora 200 de miliarde de dolari, în 15 ani.
Canabidiolul este una din sutele de moleculele aflate în plantele de marijuana şi conţine sub 0,1% din THC. Substanţa nu provoacă starea de drogare.
Pe unele pieţe există deja băuturi cu CBD, fabricate de branduri ca Dirty Lemon, Sprig şi Kickback.