Industria aeronautica are probleme in a gasi inginerii de care are nevoie pentru a putea face fata cererii pentru 20.000 de avioane in urmatorii 20 de ani, transmite AFP. ‘Rezervorul de talente din Europa a devenit insuficient’, a declarat Tom Enders, cel care tocmai a trecut de la conducerea constructorului aerian Airbus la firma mama EADS. Potrivit lui Enders, doar 9.000 din cele 12.000 de posturi disponibile anul trecut in sectorul aeronautic din Europa au putut fi acoperite.
Situatia este similara pe celalalt mal al Atlanticului. ‘Cu 72.000 pana la 74.000 de absolventi pe an in SUA nu sunt suficient de multi ingineri care sa satisfaca necesitatile pe care le preconizam in industrie in general si in industria aeronautica in special’, a declarat vice-presedintele de resurse umane de la Boeing, Rick Stephens.
‘Trebuie sa ne batem pe piata internationala pentru a gasi cele mai bune talente’, a declarat omologul sau de la Airbus si EADS, Thierry Baril. Acesta a dezvaluit ca atunci cand Boeing inchide o uzina, cum o va face anul acesta cu cea de la Wichita, Kansas, toata lumea se lupta sa ii atraga pe inginerii disponibilizati.
Daca Airbus si Boeing au unele dificultati in a gasi inginerii de care au nevoie, situatia este si mai ingrijoratoare in randul subcontractantilor. ‘Inginerii sunt din ce in ce mai atrasi de marile nume si cred ca acolo vor gasi mai multe oportunitati de dezvoltare’, a declarat Thierry Voiriot, presedintele comitetului intreprinderilor mici si mijlocii din cadrul Gifas.
Pentru a remedia situatia, constructorii aeronautici colaboreaza cu scolile si universitatile pentru a contribui la elaborarea de programe care sa raspunda la nevoile viitoare ale industriei. in plus, Airbus si grupul brazilian Embraer, al treilea constructor aeronautic mondial, au propriile lor scoli. ‘Avem un program care se bucura de succes prin care atragem tineri care nu au posibilitatea de a merge la universitate, ii formam si apoi ii lansam pe piata’, a declarat presedintele Embraer Aviation Europe, Luiz Fuchs.
Constructorii aeroanautici incearca de asemenea sa promoveze imaginea inginerului. De exemplu, directorul Eurocopter, Lutz Bertling, tine conferinte in universitati pentru a-i atrage pe studenti.
In sfarsit, gigantii Airbus si Boeing recruteaza ingineri si de pe pietele internationale. Din cele 4.000 de persoane care vor fi angajate in acest an la Airbus, 90% vor fi anagajati in Europa iar restul in India, SUA, China, Brazilia si India.
Sursa: Agerpres