Managerii din cadrul sistemului public de sanatate din Marea Britanie (NHS) au mers in aproximativ 100 de calatorii costisitoare in strainatate in 2013/2014, inclusiv in Romania, pentru a recruta asistente medicale, dintre care multe au ramas in functie doar cateva luni.
In multe cazuri, echipele de recrutori s-au cazat in hoteluri luxoase timp de o saptamana, in calatorii ce au costat pana la 100.000 de lire sterline fiecare, inclusiv costurile agentiilor de recrutare, arata o investigatie realizata de Daily Telegraph si publicata in editia online. In unele deplasari a fost recrutat un numar mic de asistente, in timp ce in cazul altora nu a fost recrutata nicio persoana.
Daily Telegraph a contactat 160 de trusturi NHS din Anglia pentru a obtine informatii detaliate in legatura cu deplasarile lor in strainatate pentru a recruta personal. In total, trusturile au recunoscut 96 de calatorii externe in 2013/2014, in urma carora au fost recrutate aproximativ 2.000 de infirmiere. Prin comparatie, in 2012/2013 s-au efectuat 27 de astfel de deplasari, iar cu un an inainte doar 11.
Datele arata ca Spania este tara predilecta pentru recrutare, cu 39 de vizite in 2013/2014, urmata de Portugalia (32 de vizite), Irlanda (15 vizite), Italia (13 vizite), Romania (cinci vizite) si Grecia (trei vizite), unele trusturi mergand insa pana in India (doua vizite) pentru a recruta personal.
Costurile cele mai mari vin din partea trusturilor care au mers cel mai departe si au angajat un numar mare de persoane. Trustul Imperial College Healthcare a efectuat doua deplasari in India in 2013/2014 la un cost total de 168.000 de lire sterline, pentru a angaja 61 de asistente.
Pe durata acestor calatorii, echipele NHS au fost cazate in hoteluri luxoase, cheltuielile ridicandu-se la aproximativ 3.000 de lire sterline pentru o asistenta recrutata. Unele trusturi au trimis echipe mari in strainatate doar pentru a se intoarce cu o asistenta. Altele s-au intors fara nicio recrutare.
Trustul Aintree University Hospital Foundation a recrutat 20 de asistente din Spania in iulie 2013, trimitand o echipa formata din patru persoane, dar pana in noiembrie 2014 mai ramasesera doar 11. Calatoria la Madrid din iulie a costat 46.000 de lire sterline, inclusiv taxele de recrutare, echipa fiind cazata la hotelul Melia Avenida America, ce are o piscina „spectaculoasa”, sauna si baie turceasca, precum si zone de relaxare.
Acelasi trust a recrutat 27 de asistente din Irlanda in septembrie 2013, dar in noiembrie 2014 mai ramasesera in post doar opt. Trustul Croydon Health Services a recrutat 43 de asistente in octombrie 2013 din Spania si Irlanda, din care in noiembrie mai erau 23.
Trustul United Lincolnshire Hospitals a trimis echipe in Italia, Spania si Portugalia in 2013/2014. Cinci membri au stat la hotelul Divani Caravel din Atena, care isi invita clientii sa „experimenteze magia” spa si care are o piscina pe acoperis cu vedere catre Acropole. Vizita din octombrie 2013 a costat peste 100.000 de lire sterline, inclusiv taxele de recrutare. In total au fost recrutate 39 de asistente din Grecia, dar doar zece dintre ele au ramas in post.
Cinci persoane din cadrul aceluiasi trust au mers intr-o deplasare in martie la un hotel de patru stele din Roma si la Crown Plaza din Atena, care are un bar cu piscina pe acoperis, costurile fiind estimate la 72.000 de lire sterline. In timpul vizitei au fost recrutate 29 de asistente, dintre care 23 erau inca la post dupa opt luni.
Spitalul Universitar al trustului South Manchester Foundation a trimis o echipa formata din cinci membri in Romania in decembrie 2013, care a stat la Grand Hotel Continental de cinci stele din Bucuresti pentru a recruta 11 asistente. Trustul Papworth Hospital Foundation a trimis o echipa formata din patru persoane intr-o vizita in Romania in febuarie pentru a recruta o singura asistenta.
Sursa foto: Manager.ro
Sursa: Mediafax