Campania „Oameni noi în politică” a avut caracterul unei diversiuni perfecte, fiind de altfel promovată de agenți de influență ca Mihai Politeanu, care a început la PNȚCD și a încheiat la USR după douăzeci de ani de manevre politice în care a tranzitat și pe la M10, PDL și PNL. Guvernul care se pregătește să fie investititconține câteva produse publicitare independent pregătite de ani de zile pentru a fi reciclate prin „Oameni noi”.
Probabil cel mai flagrant exemplu este Vlad Voiculescu. Acesta a trebuit să recunoască nu doar că tatăl sau a colaborat cu Securitatea, fapt probat de CNSAS, dar și că celelalte rude ale sale sunt influente la Viena sau în domeniul industriei medicamentelor din România. Așa se explică mai bine de ce Voliculescu, doar cu diplomă de liceu a putut fi angajat de o bancă importantă din Viena și plasat strategic să se ocupe de atragerea fondurilor europene din România. Totul se explică prin relații în viața lui Voiculescu, care fără a fi nici doctor, nici economist calificat în sănătate publică are pretenția să fie ministrul Sănătății după ce a încercat să fie primar general. Niciodată ales de vreun electorat, Voiculescu a fost ales de alte structuri ca având biografia perfectă. S-au făcut investiții masive în publicitatea lui externă și internă și unul din argumentele sale când era contracandidatul lui Nicușor Dan era proprietatea celei mai extinse liste de adrese electronice private care ar fi putut fi folosită pentru publicitate electorală. Chiar proiectul sau european folosit ca principal instrument de promoție, Magicamp, nu ar fi putut fi realizat de vreun oengist obișnuit din România, suma necesară pentru cofinanțare depășind bugetul a zece ONG-uri obișnuite la un loc.