Grupul american Amazon, un gigant in domeniul distributiei online, va lansa, in curand, in SUA, un serviciu de streaming muzical online, al carui catalog va fi initial unul limitat. Acest serviciu muzical ar putea fi lansat chiar in aceasta saptamana, potrivit cotidianului american The New York Times, care citeaza surse apropiate proiectului.
Abonatii serviciului Amazon Prime vor avea acces gratuit la mii de titluri, melodiile nefiind intrerupte de publicitate.
Totodata, acestia vor beneficia de livrare fara taxe pe parcursul a doua zile la produsele comandate de pe site-ul Amazon, inclusiv la un catalog care cuprinde diferite tipuri de continut online (filme si seriale de televiziune, dar si carti electronice).
Doua dintre cele mai mari trei case de discuri la nivel international, Sony si Warner Music, au incheiat acorduri cu Amazon, pentru difuzarea melodiilor lor pe noul serviciu muzical online. Insa, Universal, care are in portofoliul sau artisti precum Lady Gaga, Katy Perry si Kanye West, nu a ajuns la o intelegere cu Amazon.
Speculatiile privind lansarea de catre Amazon a unui serviciu muzical online au aparut in urma cu mai multe luni. Discutii intre Amazon si casele de discuri au durat totusi mai multe luni si s-ar fi poticnit la un moment dat la chestiunea rabatului substantial pe care Amazon incerca sa il obtina in raport cu tarifele practicate de casele de discuri pentru serviciile concurente.
Conform The New York Times, Amazon a propus caselor de discuri mai mici, in schimbul acordarii drepturilor de autor pentru o perioada de un an pentru melodiile pe care le au in portofoliu, o redeventa totala de 5 milioane de dolari. In schimb, caselor mari de discuri, Amazon le-ar fi facut o oferta financiara mult mai mare. Suma vehiculata initial in acest sens a fost de 25 de milioane de dolari, insa nu se stie cum au decurs lucrurile din acest punct de vedere in timpul negocierilor.
Totusi, avand un catalog de melodii relativ limitat, serviciul muzical al Amazon nu este vazut in prezent ca o amenintare reala pentru platformele concurente precum Spotify, Rhapsody si Beats, a caror oferta cuprinde milioane de piese muzicale.
Insa dimensiunea Amazon constituie un avantaj in cazul lansarii acestui nou serviciu. Compania a anuntat recent ca are 244 de milioane de conturi de clienti activi si se estimeaza ca retailerul online are peste 20 de milioane de abonati la serviciul sau Prime.
Sursa: Mediafax