Procesul de vanzare a activelor din Romania si Slovacia se deruleaza bine si am facut progrese semnificative, a declarat joi seara directorul grupului italian Enel, Francesco Starace, in cursul unei audieri in Parlamentul italian, transmite Dow Jones.
In luna iulie a acestui an, Enel a anuntat ca boardul sau a convenit asupra unui plan de a vinde activele sale de producere a energiei in Slovacia si de distributie si vanzari din Romania.
‘Exista un numar de potentiali cumparatori pentru activele din Slovacia si Romania si urmeaza sa primim oferte angajante la finele lunii noiembrie, mai intai pentru Romania si apoi pentru Slovacia, la o distanta de trei saptamani intre ele’, a spus Francesco Starace. Acesta a subliniat ca vanzarea activelor din cele doua tari ‘nu reprezinta un vot de neincredere’ in ceea ce priveste mediul de afaceri din Slovacia si Romania ci a fost pur si simplu o necesitate in vederea strangerii fondurilor necesare pentru reducerea datoriilor grupului.
Vanzarea activelor Enel de productie din Slovacia si a celor de distributie si vanzari din Romania sunt parte a unui program mai larg de vanzari de active in valoare de sase miliarde de euro, inceput in 2013, si care vizeaza reducerea datoriilor Enel. Pana in prezent, acest program a generat suma de 1,6 miliarde de euro. Activele din Slovacia si Romania, impreuna cu alte active non-strategice, vor contribui cu peste 4,4 miliarde de euro /6 miliarde dolari/ la acest program.
Vanzarile vor implica o participatie de 66% in Slovenske Elektrarne din Slovacia, 64,4% in Enel Distributie Muntenia SA si Enel Energie Muntenia SA, 51% in Enel Distributie Banat SA, Enel Distributie Dobrogea SA si Enel Energie SA, precum si 100% din actiunile Enel Romania Srl.
In cazul activelor din Romania este vorba despre companii care gestioneaza o retea de 91.000 de kilometri ce distribuie aproximativ 14 TWh pe an (cu o cota de piata de 34%) si care vand aproximativ 9TWh/an unui numar de aproximativ 2,6 milioane clienti, dintre care 2,4 milioane sunt clienti rezidentiali (aproximativ 20% din piata de retail) si 200.000 sunt companii.
In anul 2013, aceste companii au avut venituri de 1,118 miliarde euro si au generat un profit operational de 289 milioane de euro.
Sursa foto: Agerpres
Sursa: Agerpres