Operatoarea Serviciului de Ambulanţă Cluj, care a fost acuzată de comportament neprofesionist în cazul unui copil bolnav ai cărui părinţi au sunat la 112 pentru ajutor, a demisionat.
Directorul Serviciului de Ambulanță Cluj, Horia Simu, a declarat pentru Agerpres că „demisia este o decizie personală”.
Femeia era în cercetare disciplinară şi a fost audiată miercuri de o comisie constituită la Serviciul de Ambulanță Cluj.
Părinţii fetiţei bolnave au făcut publică o discuţie pe care au avut-o cu un dispecer de la SAJ Cluj prin serviciul telefonic de urgenţă 112. Fetiţa lor de un an şi şase luni urina cu sânge, iar operatorul SAJ i-a certat pe părinţi, spunându-le că nu reprezintă o urgenţă cazul lor.
Fapta s-a petrecut pe 25 noiembrie 2020, dar părinţii fetiţei au reuşit abia zilele trecute să obţină înregistrarea telefonică.
Discuția dintre părinte și operatorul de la Ambulanță
Părinte: Fetița urinează și când urinează, e cu sânge.
Medicul de la Ambulanță: Medicul de familie, domnu`!
Părinte: La ora asta nu am medic de familie.
Medicul de la Ambulanță: Și eu ce să vă fac acum, nu vă supăraţi pentru asta.
Medic de la Ambulanță: Şi acum Ambulanţa ce să va facă doamnă?
Părinte: Să o ducem la urgenţă şi să vedem, doamnă scumpă, care e problema.
Medicul de la Ambulanță: Dar o puteţi duce dumneavoastră, doamnă!
Medicul de la Ambulanță : Asta nu este urgenţă. Sunaţi medicul de familie poate vă dă telefonic un tratament pentru asta.
Părinte: Dacă fata îmi păţeşte ceva, dumneavoastră răspundeţi.
Medicul de la Ambulanță: Nu, nu răspund deloc pentru că e copilul dumitale, nu trebuia să laşi să ajungă până aici.
Părinte: Dumneata eşti obligată să îmi trimiţi urgent!
Medicul de la Ambulanță: Sunt obligată pe urgenţă. Ce să mă înveţi tu pe mine la ce sunt obligată să trimit. Tu să-ţi vezi de copil mai bine. Răspunzi că e al tău. Tu trebuia să o speli, poate, mai des. Bine, la revedere!
Părinții fetiței au sunat de 3 ori la Ambulanța Cluj prin apel unic la 112. În primele două cazuri a răspuns acest medic coordonator care mai mult i-a certat decât să îi ajute. Le-a închis telefonul de două ori și a refuzat să le trimită o ambulanță. Abia a treia oară când au sunat, au vorbit cu un alt medic și acesta a decis să trimită o salvare.