De la sfârșitul lunii august, Parisul va limita viteza de circulație în oraş la 30 km/h, iar primăria încurajează mersul cu bicicleta.
Parizienii vor fi nevoiţi să calce frâna mai puternic de acum încolo. Primarul Anne Hidalgo a decis să promoveze mobilitatea durabilă, astfel că, din 30 august, Parisul va deveni „oraşul cu 30 km pe oră”. Asta pentru că limita de viteză pentru maşini şi motociclete va scădea de la 50 la 30 km/h în aproape întreaga capitală, cu excepţia şoselelor de centură şi a câtorva bulevarde.
Primarul Anne Hidalgo şi consilierul pentru transporturi, David Belliard, au explicat că această măsură are ca scop reducerea zgomotului, adaptarea oraşului la schimbările climatice şi aducerea în prim-plan a subiectului ecologic prin descurajarea utilizării automobilului în favoarea „noi mobilităţi”, în special bicicleta, scrie Mediafax.
„Trebuie să-i protejăm pe cei mai vulnerabili: pietoni, biciclişti, copii şi vârstnici”, a adăugat Belliard, care a reamintit că „oraşul cu 30 km pe oră” a fost una dintre promisiunile electorale ale primarului Anne Hidalgo, care, în iunie 2020, a fost reconfirmată la cârma capitalei.
Pe Champs Elysées, pe bulevardul Grande-Armée şi Foch şi pe o altă stradă cu patru benzi, limita va rămâne la 50 km/h.
Primarul Hidalgo trebuie, de asemenea, să răspundă numeroaselor critici ale celor care o acuză că a provocat haos în traficul din Paris.
Bicicliştii, care parcurg distanţele cu mare viteză, fără să renunţe la trotuare, se dovedesc a fi la fel de imprudenţi ca şi şoferii, apoi există problema scuterelor electrice.
Hidalgo le-a impus celor trei operatori autorizaţi din Paris – Lime, Tier şi Dott – să ia măsuri şi să reducă viteza maximă a scuterelor electrice de la 20 la 10 km/h în zonele pietonale din centru, sub pedeapsa retragerii licenţei începând din septembrie.