Termenul de realizare a pasapoartelor biometrice a fost prelungit pana la data de 31 decembrie 2008, acestea urmand sa fie realizate de Imprimeria Nationala. Regia Patrimoniului Protocolului de Stat (RA-APPS) a fost abilitata, in 2006, sa organizeze o licitatie pentru selectarea firmei care va produce pasapoartele, care aveau initial termen de punere in circulatie 1 ianuarie 2007, dar contractul nu a putut fi semnat datorita contestatiilor.
Comisia Europeana a cerut Romaniei sa ia masuri, semnaland intarzierea, astfel incat guvernul a aprobat marti , 24 iunie, o Ordonanta de Urgenta prin care Imprimeria Nationala va produce, cu titlu de exclusivitate, pasapoartele biometrice, precum si alte documente speciale..
Ordonanta prevede transferul activitatilor de confectionare a pasapoartelor electronice si a altor documente similare, precum si activitatile aferente acestora, de la RA-APPS catre Compania Nationala Imprimeria Nationala S.A.
Actul normativ modifica Ordonanta de Urgenta nr. 199/2000 privind infiintarea Companiei Nationale Imprimeria Nationala S.A., aprobata cu modificari prin Legea nr. 402/2001, astfel incat aceasta va avea atributia de a produce, cu titlu de exclusivitate pasapoarte electronice, permisele de conducere si certificatele de inmatriculare, cartile de identitate, permisele de sedere si documentele de calatorie care se elibereaza strainilor, a colantului uniform de viza, a colantelor pentru vize biometrice, precum si a altor documente ale caror specificatii tehnice sunt clasificate ”secret UE”.
Odata cu aderarea la Uniunea Europeana, Romania si-a asumat si obligatia de a pune in circulatie pasapoartele biometrice. Intrucat la nivelul RA-APPS nu s-a reusit finalizarea procedurilor de licitatie publica pentru atribuirea activitatilor de realizarea a pasapoartelor electronice, iar Romania intrase intr-o procedura precontencioasa, guvernul a luat aceasta masura pentru a se incadra in termenul legal.
Personalizarea pasapoartelor electronice se va realiza de catre Centrul National Unic de Personalizare a Pasapoartelor Electronice care va functiona in subordinea Directiei Generale de Pasapoarte din cadrul MIRA, care va fi infiintata prin Hotarare a Guvernului, la propunerea MIRA, in termen de 90 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial a prezentei ordonante.
Sursa: I.O.
În Regatul Maramureșului există o triplă alianță! Este clar! Totul este negociat și împărțit! S-au aruncat zarurile și noua ordine...
Citeste mai mult