Teodor Luputi, director executiv al Directiei Finantele Publice Maramures, a precizat ca noul Cod fiscal aduce schimbari semnificative care provoaca o ”revolutie” in economia romaneasca. Deocamdata, chiar si subordonatii sai incearca sa se puna la punct cu noua legislatie fiscala.
Una dintre schimbarile importante priveste disparitia facturilor fiscale. Luputi a precizat ca firmele nu mai trebuie sa sa-si intocmeasca facturi fiscale, pentru ca le vor putea realiza direct pe un software. ”Munca va fi mult usurata, insa nu in toate sectoarele deoarece la unele produse, cum sunt marfurile petroliere si alcoolul, nu se va putea aplica aceasta regula.”
Noul Cod fiscal a schimbat din regulile de organizare si administare a societatilor comerciale. ”Pentru a conduce contabilitatea unei firme va fi nevoie de un om cu studii superioare de profil economic, dar nu stiu cum se va rezolva acest aspect. E o problema destul de serioasa”, a recunoscut Teodor Luputi. Numarul contabililor cu studii superioare este destul de redus, astfel incat administratorii de firme s-ar putea trezi cu multe neplaceri.
In plus, firmele care au profit sub 50.000 de euro vor fi nevoite sa angajeze experti contabili, iar evidentele vor trebui depuse la Registrul Comertului. De altfel, toti agentii economici, indiferent de profit, trebuie sa depuna, pe langa bilanturile contabile, note explicative in care sa mentioneze garantiile si angajamentele facute cu alte firme sau persoane fizice.
Teodor Luputi a mai explicat ca din 2007 si pana in 2009 vor avea loc mai multe modificari legate de impozitul pe venit si TVA. El a aratat ca au aparut termenele de achizitii intracomunitare si extracomunitare, care duc la schimbari importante de procedura. De asemenea, pragul minim de detinere a actiunilor s-a redus de la 25%, cat era pana acum, la 15% in 2007, urmand sa scada pana la 10% in 2009.
”Intra in vigoare noi reguli ale TVA privind mijloacele de transport noi, vanzarile la distanta, transportul bunurilor dintr-o tara in alta, toate acestea fiind etape normale in procesul integrari”, a precizat seful directiei finantelor. El spera insa ca prevederile sa nu incurce prea mult activitatea financiara la acest inceput de an, dar arata ca e nevoie de o perioada de acomodare.
Sursa: Anamaria Stoia