Patronii au obligatia sa asigure fondurile necesare si conditiile pentru efectuarea investigatiilor medicale la angajare ori periodic, precumsi a tratamentului profilactic. De asemenea, acestia au obligatia sa suporte cheltuielile cu examenul medical de adaptare in munca. Recomandarea trebuie sa vina din partea medicului specialist de medicina muncii si trebuie sa aiba loc in prima luna de la angajare.
In actul normativ aprobat de guvern, administratorilor de firme li se impune promovarea sanatatii la locul de munca prin intermediul unor programe de informare, educare si formare profesionala.
Executivul a stabilit ca angajatii trebuie sa fie informati in legatura cu rezultatele examinarilor medicale. Acestia vor avea acces la toate informatiile referitoare la starea lor de sanatate. Rezultatul investigatiilor trebuie comunicat si medicilor de familie, care, la randu-le, au obligatia sa transmita specialistilor in medicina muncii orice informatii legate de modificarile aparute in starea de sanatate asalariatilor.
La schimbarea locului de munca, angajatului i se vor inmana, la solicitare, copii ale dosarului sau medical si ale fisei de expunere la riscuri profesionale, pentru a fi predate la structura de medicina a muncii din unitatea respectiva. La intreruperea temporara sau definitiva a activitatii, cabinetul de medicina a muncii trebuie sa predea dosarul medical al acestuia medicului sau de familie.
Sursa: Meda Muntean