Viceprimarul Ovidiu Stefan a explicat ca a avut deja o intalnire preliminara cu serviciul public de salubrizare, respectiv cu societatea Drusal, care se va ocupa de curatenia din urbe in urmatorii opt ani. El le-a cerut reprezentantilor acestora sa isi traseze programe clare pentru urmatoarea perioada astfel incat autoritatile sa stie in permanenta unde se intervine si ce mai e de facut,
Curatenie ca in campania electorala
“Miercuri, la ora 11.00, comandamentul pentru curatenia de primavara se va intalni din nou. Avem in vedere lucrarile stradale care urmeaza sa fie efectuate, respectiv depozitele necontrolate de deseuri care vor aparea in municipiu in urmatoarele saptamani”, a precizat viceprimarul.
Stefan a aratat ca anul acesta e prevazuta o campanie de curatenie in oras cum nu au mai vazut pana acum baimarenii. El a recunoscut ca in multe zone din oras sunt probleme mari, dar a aratat ca Drusal si-a luat angajamentul sa spele inclusiv carosabilul, astfel incat stratul gros de praf de pe marginea strazilor sa fie indepartat.
“Ne grabim acum sa rezolvam problema pe zonele verzi. Trebuie sa curatam si sa toaletam copacii inainte sa dea vegetatia. Angajatii societatii de salubrizare au inceput deja sa spele carosabilul, pe arterele importante si vor continua aceasta activitate. In trei saptamani, poate chiar mai repede, vrem sa fim gata.”
Gunoierii vor face permanenta pe strazi
Dupa semnarea contractului cu Primaria Baia Mare, conducerea societatii Drusal si-a regandit strategia de lucru. Directorul firmei, Valer Simon, a declarat ca municipiul a fost impartit pe sectoare de activitate si ca au fost alesi oameni care sa se ocupe de fiecare in parte. “Acesti oameni vor fi in permanenta pe strazi, vor discuta cu oamenii si ii vor ajuta atunci cand vor aparea probleme.”
Simon a subliniat ca, din luna martie, societatea pe care o conduce va amplasa in municipiu circa 100 de eurocontainere si ca va fi infiintata o garda formata din sase oameni care vor avea misiunea sa ii amendeze pe cei care fac intentionat mizerie. Patrula antijeg isi va incepe activitatea la 1 martie, angajatii avand imputernicirea primarului ca sa faca verificari in municipiu.
Drusal vine cu o investitie de 700.000 de euro
“Vom urmari ca baimarenii sa incheie contracte pentru ridicarea mizeriei, astfel incat fondurile sa fie asigurate. In fiecare cartier vor fi in jur de patru-cinci oameni care asigura permanenta si care vor circula cu europubele si vor ridica mizeria. Activitatea de curatenie in centru va fi intre 4.00 si 12.00, iar in cartiere va fi dupa-amiaza.”
Directorul Drusal a precizat ca au fost facute achizitii de utilaje, inclusiv masini noi, si e convins ca nu vor mai exista probleme legate de curatenia din municipiu. Investitia facuta pentru salubrizare de catre aceasta societate se ridica la aproximativ 700.000 de euro, iar in plan figureaza cheltuirea a alte sute de mii de euro pentru implementarea unui model de colectare selectiva a deseurilor.
Sursa: Larisa Tivadar